به گزارش ایرنا سردار محمد حسین رجبی روز شنبه در آئین گرامیداشت روز بسیج اصناف در جمع اصناف و بازاریان استان در سنندج با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با بهره گیری از ترفندهای مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه می کنند اظهار کرد: توطئه های امنیتی، فرهنگی و اقتصادی مهم ترین توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی است.
وی رشد و توسعه اقتصادی کشور در ابعاد مختلف را ضروری برشمرد و افزود: استکبار جهانی درصدد است با تحریم ها و تنگناهای اقتصادی کشور را به زانو درآورد.
وی ادامه داد: تولیدات داخلی کشور در عرصه اقتصاد جهانی باید توان رقابت با بازارهای جهانی را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان در عرصه های مختلف عمرانی، آبادانی و زیرساخت ها عقب مانده است افزود: با کار جهادی، ابتکار عمل، خلاقیت و دلسوزی می توان این عقب ماندگی را جبران کرد.
سردار رجبی گفت: استان کردستان از ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمند اقتصادی برخوردار است و بسترهای رشد و توسعه اقتصادی در استان فراهم است لذا مسئولان باید در راستای رفع عقب ماندگی های استان از این بسترها استفاده کنند.
وی آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان را مهم ترین مشکل استان برشمرد و افزود: مسئولان موظفند در راستای حل معضل بیکاری جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی در عرصه جنگ نرم و جبهه فرهنگی و در عرصه اقتصادی بر ضد ایران توطئه می کنند اظهار کرد: اصناف و بازاریان باید در این عرصه حضور پررنگ داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصناف و کسبه از قشر مومن جامعه هستند، ادامه داد: اخلاق مداری یکی از ویژگی های بارز اصناف استان کردستان است و بازاریان باید وظایف خود را در این زمینه بدرستی ایفا کنند.
وی لطف خدا و مقاومت و ایستادگی مردم را عامل پیروزی در برابر استکبار جهانی دانست و گفت: اگر اتحاد همدلی و خواست و اراده مردمی نبود ایران نمی توانست به پیروزی دست یابد.
به گفته وی، خواست و اراده مردم نقش مهمی در تامین امنیت ملی و موفقیت مسئولان در عرصه هسته ای داشته است.
وی گفت: گرچه سپاه بیت المقدس در عرصه تامین امنیت پایدار حضور پررنگ دارد اما امروز سپاه بیت المقدس استان در راستای رفع محرومیت و کمک به توسعه کشور در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده است.
وی افزود: با هدف توانمند سازی، عمران و آبادانی در روستاها قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه بیت المقدس استان راه اندازی شده است.
وی راه اندازی صندوق پس انداز روستایی را یکی از اقدامات موثر در راستای توسعه روستا برشمرد و افزود: واگذاری سپرده های مردمی و استفاد ه از این سپرده ها در عرصه تولید و اشتغال می تواند به افزایش بهبود معیشت و افزایش تولید روستاییان کمک کند.
در پایان این آئین از کتاب شهید داریوش چاپیاری رونمایی شد و همچنین سه نفر از اصناف استان کردستان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
استان کردستان پنج هزار و 480 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.