به گزارش ایرنا، بیژن زندیه روز جمعه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده 80 درصد روستاهای واجد شرایط این شهرستان امسال و 20 درصد دیگر نیز تا پایان سال 97 گازرسانی می شود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای نسبت به شهرستان بیجار داشته است، افزود: میزان اعتبارات عمرانی برای زیر ساخت های این شهرستان در سال 96 نسبت به سال 95 دو برابر افزایش یافته است.
زندیه با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای دولت و مدافعان حرم تاکید کرد: محرومیت شهرستان بیجار انباشته شده از سال های گذشته است ولی تلاش های زیادی از سوی دولت یازدهم برای رفع محرومیت ها صورت گرفته است.
وی به کمبودهای شهرستان در بخش زیرساخت ها و مشکلات اشاره کرد و یادآور شد: راه روستایی، آب شرب و بخش کشاورزی در روستاها از عمده ترین مشکلات این شهرستان است.
فرماندار بیجار اضافه کرد: از یک هزار کیلومتر راه روستایی این شهرستان تا قبل از دولت یازدهم حدود 250 کیلومتر آسفالت شده بود ولی در چهار سال خدمت این دولت 440 کیلومتر دیگر از این راه ها آسفالت شد که در نوع خود بی سابقه است.
زندیه از وجود 70 روستای دارای مشکل آب شرب در شهرستان بیجارخبر داد و گفت: با راه اندازی مجتمع های آبرسانی تا پایان سال 96، مشکل آب شرب این روستاها بطور زیرساختی رفع خواهد شد.
وی از تدوین برنامه برای اجرای طرح ها و پروژه های مورد نظر در کمیته برنامه ریزی شهرستان بیجار خبر داد و اظهار کرد: در صورت تصویب نهایی طرح ها در کمیته برنامه ریزی استان، جاده بیجار - زنجان در حوزه استحفاظی کردستان تا پایان سال 97 دو بانده خواهد شد و جاده بیجار - همدان نیز بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار بیجار افزود: در هفته دولت امسال حدود 100 طرح و پروژه عمرانی و خدماتی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز بکار شوراهای اسلامی شهر و روستاها در دوره پنجم اظهار کرد: رعایت قانون و تمکین در برابر قانون اولین و آخرین تاکید ما و مردم به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا است تا با تعامل و همکاری تصمیم های مقتضی اتخاذ کنند.
وی از تغییرات مکرر شهردار بیجار در دوره چهارم ابراز ناخرسندی کرد و از اعضای شورای اسلامی این شهر خواست از تصمیمات شتاب زده خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان بیجار با حدود 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان کردستان واقع شده است و با توجه به بیشترین گستره جغرافیایی، کمترین و پراکنده ترین نقاط جمعیتی و بیشترین مهاجر فرصتی را در این استان دارد.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.