به گزارش خبرنگار ایرنا، این برنامه تلویزیونی که به معرفی روستاها و مشکلات آنها می پردازد مدتی است رنگ و بوی محیط زیستی گرفته و به بازتاب این موضوع در روستاها می پردازد.
اولین برنامه ریگا با رویکرد محیط زیستی در روستای هزارخانی شهرستان سروآباد و با حضور پرشور اهالی این روستا تهیه و پخش شد.
به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست کردستان در نخستین برنامه از این شکل با هماهنگی هایی که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان صورت گرفته بود 10 نفر از شکارچیان این روستا پشیمانی خود از شکار را اعلام و اسلحه های خود را تحویل دادند.
محمد حقمرادی افزود: در این برنامه همچنین پنج کبک تحویل محیط زیست شد تا در طبیعت سروآباد رها سازی شود.
وی اظهار کرد: اهدای لوح تقدیر به شکارچیان نادم از شکار، قرائت شعر محیط زیستی توسط یکی از بانوان شاعر ساکن در این روستا و توزیع کتاب و اقلام آموزشی در میان اهالی از دیگر آیتم های این برنامه تلویزیونی بود.
حقمرادی با بیان اینکه چند برنامه دیگر ریگا نیز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استا کردستان اجرا می شود، ادامه داد: این برنامه همچنین کودکان را نیز با اجرای سرود جمعی سهیم کرده است.
وی گفت: این برنامه در راستای قرارداد همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست و صدا سیمای مرکز کردستان، اجرا شده است که بر اساس این همکاری در برنامه های دیگری نیز در این شبکه موضوع محیط زیست مطرح می شود.
به گزارش ایرنا، برنامه ریگا از برنامه های پر مخاطب تلویزیونی صدا و سیمای مرکز کردستان است که به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، جاذبه ها، قابلیت های گوناگون و مشکلات و معضلات روستاهای استان کردستان می پردازد.
حقمرادی با اشاره به ظرفیت و فرصت صدا و سیما برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست افزود: اداره کل محیط زیست کردستان تولید و پخش برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف از جمله خانواده و کودک را در نظر دارد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت برنامه های پرطرفداری همچون (چریکه ی شه و) و (ریگا) به منظور اشاعه و ارتقای آگاهی و دانش زیست محیطی مردم و بیان معضلات زیست محیطی شهری و روستایی استان از اهداف قرارداد همکاری میان محیط زیست و صدا و سیما است.
مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست کردستان اظهار کرد: کار فیلمبرداری مستند 20 دقیقه ای نیز با موضوع رودخانه های کردستان که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد به اتمام رسیده است.
وی یادآور شد: این مستند که توسط محمدرضا باغبانی کارگردانی شده، کاملا توسط اداره کل محیط زیست استان کردستان انجام می شود.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.