رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 9 طرح صنعتی در شهرستان‌های مختلف استان با 120 اشتغال‌زایی همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) وارد چرخه تولید و اشتغال‌زایی می شود.

به گزارش‌ایلنا، محمد دره وزمی با بیان این مطلب افزود: این تعداد طرح در چهار شهرستان قروه، بانه، دهگلان و سنندج با 217 میلیارد و531 میلیون ریال اعتبار در بخش تولید اجرا شده است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح ها از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی، تامین شده که تولیدات آنها شامل کولرگازی، کابینت از چوب و اوراق فشرده چوبی، انواع کمد، کتابخانه، قفسه و فایل و کانتر، ورق کارتن چندلا، انواع آرد و انواع نان صنعتی، خدمات نگهداری غلات سیلو، ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه، آجر فشاری، برش انواع سنگ مرمر و کریستال و منسوج بی بافت، تشکیل لایه در محیط خشک به روش کاردینگ، با اتصال مکانیکی(سوزن زنی)است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در شهرستان سنندج با 28 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار و 25 نفر اشتغال بزرگترین طرح از نظر ایجاد شغل وتعاونی 3162 ورق سازان معقول بیجار تولید کننده ورق کارتن چندلا نیز با 55 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار بزرگترین طرح از نظر سرمایه گذاری است که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

دره وزمی افزود: سرمایه گذاری صنعتی این استان در چهار سال گذشته نسبت کل سرمایه گذاری های قبل از سال 92 بیش از 9 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی استان در سال 92 حدود 10 هزار میلیارد ریال برآورد می شد، افزود: هم اکنون با حمایت‌های دولت میزان سرمایه‌گذاری با 916 درصد به بیش از 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها پنج هزار و 200 فرصت شغلی جدید در صنایع استان ایجاد شده که در این بخش نیز حدود 84 درصد رشد نسبت به کل فرصت های شغلی گذشته داشته است و هم اکنون حدود 11 هزار فرصت شغلی در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.