معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تمامی دانشگاه های سطح کشور باید برای بین المللی کردن دانشگاه ها نقشه راه داشته باشند، گفت: هدف برنامه ششم جذب 75 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی صدیقی امروز در نشست 2روزه معاونین دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در سنندج افزود: آمادگی لازم برای زیرساخت های دانشگاه ها هم از جنبه اداری و تشکیلاتی و هم از جنبه زیرساخت های رفاهی پذیرش دانشجویان خارجی و غیرایرانی باید وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ارائه آموزش های لازم به کارکنانی که پذیرش دانشجوی غیر ایرانی را انجام می دهند، اظهار کرد: پذیرش دانشجوی غیر ایرانی یک صنعت و فن است و باید در این راستا مسیر هموار شده و به بهترین نحو سرویس دهی انجام شود تا دانشجو، دانشجو وارد کرده و این مسیر جلو برود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: هدف برنامه ششم 75 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور است و این عدد قابل توجهی بوده اما قابل انجام است و باید از امکان هایی که برای معرفی توانایی های دانشگاه وجود دارد، خوب استفاده شود.

به گفته وی، بخشی از این امکانات، برپایی نمایشگاه های بین المللی در سطح دنیا است و در این نمایشگاه ها این امکان وجود دارد دانشگاه ها بتوانند خود را با روش ها و شیوه های مختلف به متقاضیان تحصیل معرفی کنند. 

وی اضافه کرد: ما نیازمند خدمات ویژه به دانشجویان غیرایرانی هستیم چرا که هنوز در کشور این آمادگی را نداریم که دانشجوی غیرایرانی خود بتواند مشکل مسکن و یا سایر بخش های خود را حل کند و در این راستا به زیرساخت هایی مثل خوابگاه و غیره نیاز داریم.

صدیقی افزود: اگر بخواهیم در عرصه بین المللی حضور جدی داشته باشیم یک بخش و پارامتر مهم آن دانشجوی خارجی است که باید تعداد آنان و سرویس دهی به آنان بیشتر شود. 

وی ادامه داد: بخشنامه‌ها و آیین نامه های متعددی برای جذب دانشجویان غیر ایرانی ابلاغ شده و باید این بخشنامه‌ها بیشتر و جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد، چون رعایت بخشنامه ها کمک می کند که کار بهتر دنبال شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در مجموع حدود 25 هزار و 485 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند که باید به 75 هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امور کنسولی این دانشجویان تسهیل شده و اختیارات به سطح استان ها تفویض شده است، گفت: آمادگی داریم هر دانشگاهی که جمعیت دانشجوی غیرایرانی آن به حد قابل توجهی برسد این دفاتر به صورت مستقل در دانشگاه تاسیس شود تا دانشجو نیاز به رفت و آمد و مراجعه نداشته باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.