مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: در هفته دولت 64 پروژۀ بخش کشاورزی در این شهرستان با اعتباری افزون بر 15 میلیارد و 300 میلیون تومان و با ظرفیت اشتغال‌زایی و تثبیت شغل برای 135 نفر، بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد نافع علایی نیا با بیان این مطلب افزود: این پروژه‌ها شامل یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی، یک باب سیلوی 40 هزار تُنی گندم، یک واحد مرغداری گوشتی، یک سایت بوجاری گندم، 3 واحد پرورش قارچ خانگی و 45 مورد اجرای آبیاری نوین در 99 هکتار از زمین‌های کشاورزی است.

وی دستاوردهای این طرح ها را برای شهرستان سقز مهم ارزیابی کرد و گفت: تولید سالانه 6 میلیون قطعه جوجه یک روزه، افزودن 40 هزار تُن به ظرفیت ذخیرۀ گندم، اضافه شدن 235 تُن گوشت مرغ به تولید سالانه از جمله رهاورد این طرح ها است.

علایی نیا اظهار داشت: امکان تولید 100 تُن قارچ خوراکی در سال، بهینه سازی مصرف آب و امکان افزایش چشمگیر تولید در 99 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان از دیگر دستاوردهای طرح های کشاورزی شهرستان سقز است.

 به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات بلاعوض دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی سرمایه گذاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.