مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه امروزه منابع دستیابی به اطلاعات زیاد و در دسترس است، گفت: قدرت رسانه‌ها امروزه از موشک و سلاح نظامی نیز بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خدادی امروز در سومین جلسه شورای اداری استان کردستان، افزود: امروزه قدرت اصلی کشورها به میزان اطلاعات آنها سنجیده می‌شود و هر کشوری اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری در دیگر زمینه ها خواهد داشت.

وی افزود: امروزه هر کشوری که در جمع آوری اطلاعات، پردازش، انتشار و تحلیل آن ضعیف باشد، کشوری ضعیف شمرده می‌شود و هر چه زمان می‌گذرد این مسئله بیشتر بروز پیدا می‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: هر کسی که زنده است به دو مسئله مهم اکسیژن و اطلاعات نیاز دارد که اکسیژن هم از اطلاعات بدست می‌آید.

وی به مقایسه شریط دسترسی به اطلاعات در گذشته و امروز پرداخت و گفت: امروز اخذ اطلاعات و دسترسی به آن محدودیت زمان و مکان، هزینه و محدودیت منابع ندارد و هر کس در هر زمان و مکانی به راحتی می‌تواند به اطلاعات دست پیدا کند.

خدادی به مسیر تحول جریان اطلاعات پرداخت و جایگاه رسانه‌ها را در تکنولوژی امروز تشریح کرد.

وی عنوان کرد: داده‌ها باید تبدیل به اطلاعات شوند و این در حالیست که ما همچنان نظر منتشر می‌کنیم  و نه خبر، در حالیکه دادن اطلاعات و آگاهی به این معنی است که عدد، ارقام و اخبار منجر به قضاوت شود و اگر چنین نباشد، خنثی و معکوس است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اگر داده‌ها، منجر به تصمیم و عمل شود، در آن صورت است که می‌توانیم بگوییم اطلاعات تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه هر گونه اقدام تبلیغی ادارات به ضرر خودشان تمام می‌شود، گفت: امروزه باید مردم  سهم بیشتری از مسئولین در اداره جامعه داشته باشند چراکه مسئولیت‌ها به واسطه مردم به آنها واگذار شده است.

خدادی بر ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین تاکید کرد و افزود: این ارتباط زمانی صورت می‌گیرد که بر بستر اطلاعات شکل گرفته باشد و و اطلاعات نیز باید اقناعی باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه منابع دستیابی به اطلاعات زیاد و در دسترس است، گفت: قدرت رسانه‌ها امروزه از موشک و سلاح نظامی نیز بیشتر است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هیچ فرآیندی بدون ارتباط نمی‌توان اداره شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات لایه جدانشدنی هر فرد است و هر کسی برای مدیرت یک فرآیند و موفقیت در آن نیازمند ارتباط و مهندسی ارتباط است.

در پایان از خدمات چندین سالهای (مسعود احمدی) رئیس سابق خبرگزاری ایرنای کردستان تقدیر و ( مجید سلیمانی نژاد) به عنوان رئیس جدید این خبرگزاری در کردستان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.