مدیرکل گمرکات کردستان گفت:گمرک باشماق، تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت خارجی مقصد توانست رتبه نخست را در بین 56 گمرک ترانزیتی کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بختیار رحمانی‌پور امروز در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور رئیس سازمان استاندارد کشور در استانداری تشکیل شد، گفت: در بخش صادرات طی چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر 186 هزارتن کالا به ارزش 3 میلیارد و 815 میلیون ریال معادل 117 میلیون و 534 هزار دلار از گمرکات استان کردستان به خارج از کشور صادر شده که با وجود کاهش وزنی 15 درصدی، از نظر ارزش دلاری رشد 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی اظهار داشت: کل کالاهای خروجی از گمرکات استان کردستان 389 هزار و 850 تن به ارزش 292 میلیون و 825 هزار دلار بوده و رشد 26درصدی ارزش دلاری را طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل در برداشته است.

 رحمانی پور وضعیت گمرک مرزی باشماق را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: این گمرک در میان 89 گمرک فعال صادراتی کشور طی 4 ماهه اول سال ۹6 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 14 و رتبه 15 وزنی را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: طی این مدت گمرک باشماق، تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت (خارجی مقصد) 338 هزار تن کالا به ارزش 1 میلیارد و 422 میلیون دلار توانست رتبه نخست را در بین 56 گمرک ترانزیتی کسب کند.

رحمانی پور یکی از مشکلات حاکم بر مرز را عدم انطباق استاندارد کالای ایران با طرف عراقی ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه کالاهای کشور برچسب استاندارد را دارا هستند طرف مقابل مانع ورود کالا ها به کشور می شود که می طلبد تدبیری در این زمینه اتخاذ شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.