رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان پیشنهاد کرد باشگاه سرمایه گذاری با عضویت فعالان بخش خصوصی در استان تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی زاده در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی در زمینه توسعه استان کردستان، که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شد، با اشاره به اینکه دولت کارگزار خوبی در امر توسعه و ایجاد اشتغال نیست، اظهار داشت: بیشتر جلسات و کارگروه ها و کمیته های اداری توسط دولتی ها و در پشت میزهای دولتی و بدون حضور بخش خصوصی تشکیل می شود و طبیعی است که به اشتغال و توسعه ایده آل منجر نشود.

وی خاطر نشان کرد: بدون همکاری، مشارکت و نقش آفرینی بخش خصوصی توسعه و رونق تولید و اشتغال شکل نمی گیرد و ما امیدواریم گردهمایی و جلسات مرتبط با این موضوعات من بعد با مشارکت فعالانه تر بخش خصوصی برگزار گردد.

نصراللهی زاده پیشنهاد کرد باشگاه سرمایه‌گذاری با عضویت فعالان بخش خصوصی در استان تشکیل شود و گفت: شاخص های توسعه استان کردستان جز با جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی ارتقا نمی‌یابد و سازمان مدیریت در سالجاری و به منظور ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، بطور جدی در زمینه جذب سرمایه گذار ایفای نقش خواهد کرد.

رسانه ها و گروه های مرجع به اصلاح نگرش‌های منفی به سرمایه‌دار و سرمایه گذار در جامعه کمک کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با انتقاد از برخی نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی تنگ نظرانه به سرمایه دار و سرمایه گذار در جامعه گفت: هرچقدر تولید ثروت و ارزش افزوده در استان ما فراوانتر باشد طبیعتاً اشتغال و تولید بیشتر رونق می یابد و همه بخش های جامعه منتفع می شوند.

نصراللهی زاده همچنین خاطر نشان کرد: رسانه ها و گروه های مرجع و علی الخصوص شبکه استانی با تولید و عرضه برنامه های مرتبط در زمینه فرهنگ سازی برای جذب سرمایه گذار و ایجاد تحول در نگرشهای اجتماعی به موضوع سرمایه دار و سرمایه گذار فعالیت خود را بیشتر کنند.

سرمایه گذاران استان نا امید نشوند و با عزم بیشتر برای توسعه استان تلاش کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سرمایه گذاران و کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش خصوصی استان درخواست کرد: بدبین، کم رمق و ناامید نشوند و بخاطر استان کردستان و جوانان و فرزندان این استان با عزم بیشتر تلاش کنند.

وی بیان کرد: ما بعنوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان آمادگی کامل داریم تا در تامین زیرساخت های توسعه استان و تامین زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی همکاری کنیم و همه توان خود را برای موفقیت بخش خصوصی بکار گیریم.

 نصراللهی زاده با تاکید براینکه باید در میان بخش خصوصی و سرمایه گذاران بومی کردستان دلبستگی بیشتر نسبت به استان ایجاد شود، گفت: سرمایه گذار خارج استان و خارج از کشور در واقع سرمایه گذار بومی را الگوی خود قرار می دهند و زمانی سرمایه گذاری خارجی ها در استان به بار می نشیند که ما در رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران داخلی استان موفق عمل کرده باشیم.

از راهکارها و متدهای بخش خصوصی برای توسعه استان استقبال می کنیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان همچنین تصریح کرد: ما بعنوان نمایندگان دولت در استان کردستان نمی خواهیم تصمیم گیر صرف در حوزه توسعه باشیم و از هرگونه نقش آفرینی، راهکار و متدهای پیشنهادی بخش خصوصی برای توسعه بیشتر و همه جانبه استقبال میکنیم.

وی گفت: ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، تولید ثروت، توسعه زیرساختی، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد سرانه مواردی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان برای تحقق آنها از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

دولت چاره ای جز کوتاه کردن سایه سنگین خود بر اقتصاد ندارد

نصراللهی زاده افزود: وقت آن فرا رسیده که معادلات در کشور ما تغییر کند و بخش خصوصی تولید توسعه را برعهده بگیرد و دولت چاره ای جز کوتاه کردن سایه سنگین خود بر اقتصاد ندارد 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تصریح کرد: دولت به شدت با محدودیت منابع روبروست و جز سیاست گذاری و تامین بخشی از زیرساخت ها، زیرساخت ها در واقع رمق دیگری برای امر توسعه ندارد.

وی افزود: سالهاست بخش خصوصی بازوی مشورتی دولت ناامیده می‌شود در حالی که دولت باید بازوی اجرایی، تسهیل‌گر و فراهم‌کننده مشارکت و اعتماد بخش خصوصی باشد و زمینه را برای حضور بیشتر آنان در معادلات اقتصادی و توسعه ای فراهم نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.