رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تا زمانی که صادرکنندگان با روش‌های سنتی در حوزه صادرات فعالیت داشته باشند نمی‌توانند با صادر کنندگان قوی رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره‌وزمی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات کردستان که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه در تلاش هستیم کالاهایی که ظرفیت صادرات را دارند شناسایی کنیم، گفت: کار در این حوزه را تازه شروع کرده‌ایم به همین دلیل تاکنون به نتیجه شایانی دست پیدا نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: افزایش صادرات یعنی افزایش تولید و تولید هر کجا اتفاق بیفتد یعنی ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری که از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یکی از دلایل افزایش صادرات در چهار ماهه امسال را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تسهیل‌گیری‌هایی برشمرد که در مرز باشماق انجام شده است.

دره وزمی خاطرنشان کرد: تسهیل صادرات در مرز می‌تواند نقش مهمی در ترغیب صادرکنندگان برای انتخاب استانی در صادرات محصولاتشان باشد.

وی تقویت صادرات را به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تقویت سطح دانش و بنیه مالی صادر کنندگان از مباحثی است که باید در توسعه نرم‌افزاری صادرات درباره توجه قرار گیرد چراکه تا زمانی که صادر کنندگان با روش‌های سنتی در حوزه صادرات فعالیت داشته باشند نمی‌توانند با صادر کنندگان قوی رقابت کنند.

دره وزمی همچنین گفت: متولی اعطای مجوز نمایشگاه‌ها بر عهده سازمان صنعت و معدن است و سازمان میراث‌فرهنگی فقط مجوز نمایشگاه‌های با محوریت صنایع دستی را صادر می‌کند لذا هر گونه احداث نمایشگاهی با مجوز این سازمان می تواند دایر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.