رئیس هیات سوارکاری کردستان گفت: سوارکاران برتر پانزدهمین جشنواره استانی بازیهای بومی- محلی با اسب در سنندج معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا، فیض اله پیری افزود: بر اساس آرای هیئت داوران، آقایان سید شهاب حسینی با اسب آ گر، آرش میهمی با اسب هاپیلوس و احسان غلامی با اسب کردان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند. در این بخش کیان ناصرزاده با اسب روژان و فربد دمساز با اسب ئاگر در جایگاههای چهارم و پنجم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در رده بانوان و در همین رشته نیز، خانمها خانم پریسا رحیمی با اسب ناتیلوس، نگین دلال فرجی با اسب غزال و کوهستان واجدی با اسب ناتیلوس  به ترتیب سوارکاران اول تا سوم شناخته شدند. 

در بخش کردی سوارکاری و نیز هیئت داوران، تمامی شرکت کنندگان را شایسته تقدیر دانست. 

رئیس هیات سوار کاری با بیان اینکه این جشنواره در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است افزود: جشنواره بازیهای بومی- محلی  با اسب با حضور 50 سوارکار و توسط هیئت سوارکاری کردستان، اداره کل ورزش و جوانان و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت بازیهای بومی- محلی برگزار شد.

پیری خاطر نشان کرد: این جشنواره با حضور چشمگیر مسئولان ملی و استانی از جمله رئیس فدراسیون بازیهای بومی- محلی، جلال جلالی زاده رئیس ستاد دکتر روحانی در کردستان، حسین فیروزی معاون استاندار کردستان، ابراهیم زارعی فرماندار سنندج، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل ورزش و جوانان و بیش از سه هزار تماشاگر در باشگاه سهند صلوات آباد سنندج در دو رده آقایان وبانوان و در رشته ترکیبی پرچم برداری و مارپیچ برگزارشد.

حرکتهای نمایشی بر روی اسب(کردی سواری) و اجرای هلپرکی همراه با موسیقی کردی و نیز مسابقه طناب  کشی  از بخش های جنبه این جشنواره بود./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.