رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یک‌‌هزار و 194 نفر در هفت‌ماهه گذشته جذب دانشگاه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک واحدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بر اهمیت نقش خبرنگاران در جلوه دادن خدمات حوزه سلامت و اطلاع رسانی و انعکاس صحیح به مسئولین و مردم افزود: خبرنگاران افزونبرارائهانتقادهای سازنده در جهت مرتفع نمودن کاستی های دانشگاه، در زمینه انتقال و بازتاب دستاوردها و خدمات حوزه سلامت نیز به مردم تلاش کنند.

وی به بیان عملکرد معاونت توسعه مدیریت ومنابع در زمینه منابع مالی، انسانی و فیزیکی و طرح های عمرانی پرداخت و گفت: در دولت یازدهم 1014 تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های کردستان راه‌اندازی شد که بیمارستان کوثر سنندج با 637 تخت، بیمارستان 32 تختخوابی سروآباد، بیمارستان32تختخوابی‌ دهگلان، بیمارستان بانه با 96 تخت و بیمارستان سقز با 217 تخت را شامل می‌شود.

واحدی پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت را در پنج حوزه؛ کلینیک‌های ویژه ، بلوک‌های زایمان LDR، بخش‌های اورژانس بیمارستانی، شیمی درمانی، تشخیص و غربالگری سرطان و تجهیز تخت‌های ویژه ICU و CCU معرفی کرد. 

در ادامه رئیس دانشگاه گفت: تاکنون کلینیک‌های ویژه سنندج، قروه، مریوان و بانه افتتاح شدند و همچنین کلینیک‌های ویژه سقز و کامیاران در شهریور ماه و کلینیک ویژه دهگلان نیز در آذر ماه افتتاح خواهند شد.

واحدی با اشاره به افتتاح بلوک زایمان LDR بیمارستان بعثت سنندج، افزود: اورژانس بیمارستان توحید سنندج افتتاح گردیده و اورژانس بیمارستان امام خمینی سقز در شهریور ماه و اورژانس بیمارستان بوعلی مریوان در بهمن ماه افتتاح خواهند شد.

رئیس دانشگاه از افتتاح بخش های شیمی درمانی ، تشخیص و غربالگری سرطان در بیمارستان توحید سنندج در بهمن ماه، بیمارستان بوعلی مریوان در شهریور ماه، بیمارستان شهید بهشتی قروه در آذر ماه و غربالگری بیمارستان سقز در بهمن ماه خبر داد.

 واحدی تصریح کرد: دانشگاه در قالب عقد تفاهم نامه چهارجانبه فی ما بین وزارت بهداشت ، درمان وآموزشپزشکی ،دانشگاهعلومپزشکیکردستان،استانداری کردستان و مجمع خیرین سلامت ، پروژه های مراکز سلامت و حوزه بهداشتی را در دو فاز و با 74 پروژه استارت زده و عملیات اجرایی را به منظور به بهره برداری رسیدن همه پروژه های تعریف شده در این طرح را در سال جاری مدیریت می نماید.

وی ریشه بسیاری از مشکلات پزشکی را در آموزش دانست و تاکید کرد: تربیت پرسنل متعهد و متخصص در کنار افزایش فضای های آموزشی و پژوهشی از اقدامات مهم این دانشگاه است.

واحدی اهم فعالیتهای عمرانی انجام شده در دانشگاه طی 7 ماه گذشته را؛ افتتاح و راه اندازی بیمارستان کوثر سنندج (بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور) شش ماه زودتر از زمان پیش بینی شده قبلی، شروع عملیات تجهیز و راه اندازی بیمارستان جدید بانه، افتتاح و راه اندازی 4 پروژه کلینیک ویژه ( سنندج – قروه – مریوان و بانه)، اجرای سردرب جدید و اصلاح و ارتقا محوطه و بخش های پشتیبانی بیمارستان توحید سنندج به منظور تکریم مراجعین، کلنگ زنی و طراحی پژوهشکده سلامت دانشگاه و هدایت و مدیریت پروژه های باقیمانده طرح تحول نظام سلامت به سمت افتتاح ظرف 2 تا 5 ماه آینده برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در دولت یازدهم یک‌هزار و 453 نیرو جذب دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند و در طی هفت ماهه گذشته یک‌ هزار و 194 نفر دیگر جذب شده‌اند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال 635 نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.

 واحدی تقویت و بازسازی ناوگان امدادی، تحویل دو دستگاه کامیون سیار دندانپزشکی از وزارت متبوع، خرید خودروهای دولتی از محل فروش خودرو های فرسوده را بعنوان عملکرد واحد پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه از اجرای نقشه تهیه شده راه درمان تا سال 1404 ،تصویب افزایش 3316 تخت تا سال 1404 به سرجمع تختهای بیمارستانی استان، ارتقاء شاخص تخت به 1000 نفر جمعیت از 1/33 به 2/4 و افزایش حداقل 20 پایگاه اورژانس جاده ای و روستایی در بخش درمان خبر داد.

وی اخذ مجوز IPD پذیرش بیماران بین الملل برای بیمارستان‌های کوثر، بعثت، توحید و فجر مریوان و افزایش 1463 تخت مصوب به سرجمع تختهای استان در دولت یازدهم و افزایش 695 تخت فعال در 7 ماهه اخیر را از جمله اهم اقدامات انجام شده در این حوزه دانست.

واحدی اظهار داشت: دو دستگاه ام آر ای برای بیمارستان های سقز و مریوان و یک دستگاه برای بیمارستان کوثر، چهار دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس برای بیمارستانهای سقز ، دیواندره و کامیاران و کوثر، بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات سرمایه ای در قالب اعتبارات طرح تحول سلامت برای مرکز پزشکی کوثر و 25میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانها جهت مراکز درمانی سطح استان خریداری و صرف گردیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.