رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: معتقدم مهمترین مزیت و سرمایه استان کردستان برای توسعه، منابع آبی آن است و تا زمانی که مردم و کشاورزان این استان به آب نیاز دارند، نباید آب از کردستان به‌جایی دیگر منتنقل شود.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در نشست با فعالان مدنی شهرستان دهگلان و در واکنش به اخبار منتشر شده درباره انتقال آب سد آزاد به سد قوچم و انتقال آن به استان همدان افزود: معتقدم مهمترین مزیت و سرمایه استان کردستان برای توسعه منابع آبی آن است و تا زمانی که مردم و کشاورزان این استان به آب نیاز دارند، نباید آب از کردستان به‌ جایی دیگر منتقل شود.

وی اظهارداشت: آب سد آزاد و سد قوچم کفاف آب شرب و کشاورزی مورد نیاز شهرستان‌های قروه و دهگلان را نمی‌دهد و نباید به استان دیگری منتقل شود.

نصراللهی زاده در این نشست گفت: مردم کردستان بیشترین رای را به آقای روحانی داده اند و طبیعی است که انتظار داشته باشند رای آنها اثرگذار باشد، بنابراین یکی از مطالبات جدی و بحق مردم کردستان توجه ویژه به مقوله آب و تامین نیازهای آبی استان و زدودن ذهنیت منفی در این زمینه است.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: حاکمیت قوه مجریه به رنگ و بوی «رأی اکثریت» حق مردم است و اگر این‌گونه نباشد مردم «سرخورده» می‌شوند.

وی توسعه‌ نیافتگی استان را حاصل نظام تدبیر نادرست در گذشته دانست و گفت: استفاده از آب در محل استحصال به صرفه تر از انتقال و استفاده از آن در نقاط دیگر است بنابراین منطق حکم می کند در سیاست های تخصیص آب به استان کردستان تجدیدنظر شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره توسعه شهرستان دهگلان گفت که با توجه به محدودیت منابع دولتی باید برای توسعه این شهرستان از هرگونه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی گفت: باید بدنبال سرمایه گذاران بومی برویم و دلبستگی ایجاد کنیم و از آنان دعوت کنیم تا در شهرستان دهگلان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان درعین‌حال تلاش‌های صورت گرفته در امور زیربنایی و اقتصادی دهگلان را مناسب خواند و با اشاره به موقعیت شهرستان دهگلان آینده توسعه‌ای این شهرستان را درخشان ارزیابی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.