مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: هدف و رسالت اصلی این نهاد شناسایی نیازمندان، پالایش و برنامه‌ریزی‌مناسب درجهت مبارزه با فقر و محرومیت در جامعه به وسیله بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی است.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه کمیته امداد یک دستگاه متولی و رابط و واسط بین اقشار ضعیف و محروم جامعه و متمکنین جامعه است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک دولت، بخش خصوصی، خیران و نیکوکاران و مردم به رفع فقر و محرومیت جامعه کمک کنیم.

وی ضمن بیان اینکه رسیدن به این هدف به سازماندهی خوب و تشکیلاتی مناسب نیازمند است، افزود: هدف و رسالت اصلی این نهاد شناسایی نیازمندان، پالایش و برنامه ریزی مناسب در جهت مبارزه با فقر و محرومیت در جامعه به وسیله بهره گیری از ظرفیت های مختلف درون سازمانی و برون سازمانی است.

شیخی زاده در ادامه گفت: موضوعی که در جهت رسیدن به این رسالت بسیار مهم است در کنار حمایتی که از نیازمندان و مددجویان انجام می شود کمک به حفظ عزت نفس و کرامت انسانی خانواده های تحت حمایت است که رسیدن به این هدف با استفاده از برنامه ریزی و تلاش در جهت توانمندی افراد نیازمند انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال و ایجاد یک شغل شرافتمندانه با بهره گیری از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه انجام می شود، افزود: این کار با ایجاد مشاغل خرد و خانگی انجام می شود که در این زمینه با توجه به نیاز مجریان طرح اشتغال در زمینه دریافت مجوز و پروانه کسب شغل های ایجاد شده بیشترین ارتباط را با اتحادیه های صنفی داریم.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان افزود: همکاری اتحادیه های صنفی در زمینه تسهیل ارائه خدمات و کمک به اجرای طرح های اشتغال مددجویان می تواند به فرایند ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، رشد اقتصادی، کمک به تولید و ارتقاء سطح رفاهی و در نهایت حفظ کرامت انسانی نیازمندان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال محدودیتی نداریم، عنوان کرد:  اولین مرحله ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال  به مددجویان پرداخت می شود و در صورت موفقیت شغل ایجاد شده و نیاز به توسعه آن  در مراحل بعدی تسهیلات تکمیلی طرح پرداخت می شود.

شیخی زاده گفت: نظارت بر طرح های ایجاد شده و راستی آزمایی و اطمینان از  استفاده از تسهیلات پرداخت شده در زمینه اشتغال واقعی یکی از کارهای اصلی این نهاد است.

وی در پایان به نیاز مشارکت خیران در زمینه پرداخت زکات، طرح اکرام ایتام و محسنین، بازدید از خانواده های تحت حمایت و کمک به نیازمندان اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.