به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی شامگاه جمعه در همایش شهرداران استان که به مناسبت روز شهرداریها و دهیاری ها در هتل هاله بانه برگزار شد، افزود: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان در نقاطی ساکن هستند که شهرداران آن را مدیریت می کنند.
وی اظهار کرد: خدمات رسانی به شهروندان یکی از مهمترین دغدغه های شهرداران است که باید با مدیریت، خلاقیت و ابتکار از حلقه مشکلات روزمره جاری فارغ شویم و با برنامه ریزی برای آینده برنامه های توسعه ای را تعریف کنیم.
وی افزود: مردم از منتخبین خود در شورای اسلامی انتظار دارند بسیاری از مشکلات در حوزه شهری حل شود و زمینه کار و فعالیت، توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان بیش از گذشته فراهم شود.
به گفته وی توزیع مناسب جمعیتی در شهر و روستا این امکان را فراهم می کند که تولید و اشتغال در استان افزایش یابد و هم خدمات رسانی در شهر و روستا عالانه توزیع شود.
وی تاکید کرد: باید پروژه ها در زمان مناسب انجام شوند چرا که اگر این پروژها در زمان مناسب انجام نشوند هزینه فرصت های را که از دست رفته بر شهرداری تحمیل می شود که قابل جبران نخواهد بود.
معاون امور اقتصادی و توسعه استانداری کردستان ادامه داد: بودجه شهرداری های استان در سال جاری چهار میلیارد ریال بوده که باید شهرداران اولویت پروژه ها را در نظر بگیرند.
وی اظهار کرد: استان کردستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته زمینه های برای انجام فعالیت ها فراهم شده و مردم به یک اجماع فکری رسیدند و مدیران و خدمت گذارن مردم هم باید به تبعیت از مردم به یک اجماع فکری و نظری برای توسعه برسند.
**شهرداری ها برنامه پنج ساله تدوین کنند
معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: باید شهرداریها را از پروژه محور بودن به برنامه محور بودن تبدیل کنیم و رویکرد انسان محور بودن در برنامه ریزیهای برای شهرها تعریف و تقویت و یک برنامه پنج ساله برای شهرداریها تدوین شود.
امیر قادری افزود: جمعیت شهرهای استان روز به روز در حال افزایش است اگر برنامه ریزی درستی در بحث حاشیه نشینی اسکان غیر رسمی نداشته باشیم موج دوم حاشیه نشینی در همه شهرهای استان شکل می گیرد.
وی تاکید کرد: باید ساخت و سازهای بدون مجوز کنترل شود و تنها راه مقابله با حاشیه نشینی اجرای دقیق قوانین و مقررات است.
قادری شفاف سازی در شهرداریها را یک موضوع بسیار مهم دانست و افزود: هر چه شفاف سازی در شهرداریها بیشتر شود مشارکت مردمی در اجرای امور شهری بیشتر تحقق پیدا می کنند.
وی تاکید کرد: شهرها استان با مدیریت و تخصص سنتی اداره نمی شوند باید شوراهای دوره جدید به تخصص، تجربه و به شرایطی که در قانون برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شده توجه کنند.
وی اضافه کرد: تجربیات جهانی و خرد جمعی در اداره شهرها تاثیر گذار است و به ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها کمک می کنند که باید مدیران شهرداری ها با این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
قادری گفت: مشارکت، بازگشایی مشکلات شهرداری است مشارکت شهرداریها در اداره امور شهری اهمیت زیادی دارد و شهرداری ها باید بستر ساز توسعه مشارکت مردمی در اداره امور شهر باشد.
وی اظهار کرد: برای شهرداری ها 373 وظیفه در نظر گرفته شده که این مهم تخصص های مختلفی را می طلبد و وظایف بسیار حساسی را برعهده شهرداران است.
به گفته قادری، شهرداری های استان در دوره چهار ساله گذشته کارنامه قابل قبولی داشتند که این امر نشان از خرد جمعی و مشارکت مردمی در اموری شهر و تجربه و تخصص شهرداران و شوراها است.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:

@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.