به گزارش خبرنگار ایرنا، آرتیکاس اقبال روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سروآباد افزود: اختصاص پنج درصد اعتبارات شهرستانی برای ستاد بحران این شهرستان باید در دستور کار مسئولین شهرستانی باشد و این اعتبارات در بحث آب رسانی به روستاها، برطرف کردن مسیرهای حادثه خیز و سایر موارد مهم هزینه شود.
وی به آتش سوزی های اخیر در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: علت اصلی بیشتر این آتش سوزی های عوامل انسانی بوده که در این زمینه مردم باید نسبت به طبیعت و محیط زیست خود احساس تعلق بیشتری داشته باشند و در زمان بحران با همکاری و مشارکت با دستگاه های ستاد بحران نسبت به مهار و کنترل آتش سوزی اقدام کنند.
مدیر کل بحران استانداری کردستان با بیان اینکه مردم شهرستان سروآباد مردمانی فعال و مشارکت جو هستند، ادامه داد: در این شهرستان حوادث و بلایای طبیعی از جمله رانش زمین، سقوط دکل برق، قطعی برق و انفجار لوله گاز به وقوع پیوسته که با حضور فعال و به موقع دستگاه ها و ادارات ستاد بحران این شهرستان و حضور خود مردم این شهرستان این حوادث به خوبی مدیریت شده و خطر رفع شده است.
وی اظهار کرد: نحوه پیشگیری، مقابله با بحران و ارتقاء سطح مدیریت در زمان بروز بحران نیازمند فرهنگ سازی و آموزش در جامعه است.
وی گفت: آموزش افراد جامعه برای مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه می تواند آثار و تلفات بحران را کاهش دهد.
وی اولین قدم برای مقابله با بحران را پیشگیری بیان کرد و افزود: پیشگیری باعث می شود، تصمیم گیری در زمان بحران، دقیق، با برنامه، بدون استرس و بدون ریسک باشد و مدیریت کردن بحران بسیار آسان باشد، بنابراین در بحث پیشگیری باید در جامعه بیشتری انجام شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.