به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی امور ایثارگران استان کردستان در سنندج با بیان اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ضعف ها و کاستی هایی نیز دارد که باید برداشته شود، افزود: در دولت یازدهم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت افتاد و خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در این دولت ریل گذاری شد.
وی گفت: ریل گذاری دیگر دولت یازدهم در حوزه ایثارگری، توجه جدی به رزمندگان بود، این قشر مورد غفلت واقع شده بودند و در این دولت مورد توجه قرار گرفتند.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور با اشاره به اینکه همچنین سند راهبردی خدمات به رزمندگان از ابتکارات دولت یازدهم بود، اظهار کرد: یکی دیگر از ریل گذاری های دولت یازدهم تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که شخص رییس جمهور رئیس این شورا است.
** دولت اجازه نمی دهد جریانات سیاسی حوزه ایثار و ایثارگری را مصادره کند
وی در ادامه با بیان اینکه ایثار و ایثارگری موتور حرکت نظام است افزود: دولت بدون ادعا سعی کرده و خواهد کرد که در حوزه ایثارگران نقش خود را ایفا کند اما اجازه نمی دهد جریانات سیاسی حوزه ایثار و ایثارگری را مصادره کند.
یاوند عباسی اظهار کرد: ایثارگران سرمایه نظام هستند و هر دولتی که باشد باید در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه ایثارگران با شتاب بیشتری پیش برود.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در ادامه بر دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: بالاترین مقام اجرایی کشور به این موضوع عنایت داشته و این مساله باید برای ما الگو باشد.
وی تاکید کرد: دیدار با خانواده های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان باید به دغدغه ای در میان مسئولان تبدیل شود و خانواده هایی که در نقاط دورتر هستند مورد غفلت قرار نگیرند.
**فراموش کردن فرهنگ ایثارو شهادت به ضرر نظام است
یاوند عباسی در بخش دیگری در سخنان خود با تاکید بر تلاش برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: هرچند مشکلات زیاد است اما نباید فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود و بدون شک فراموش کردن این فرهنگ و ازخودگذشتگی های شهدا و ایثارگران به ضرر نظام است.
وی با بیان اینکه نظام از این نظر ضرر می کند که برخی افراد سربزنگاه های مجاهدت پایشان بلغزد، افزود: جهاد ما همچنان ادامه دارد و یکی از جلوه های جهاد ما توجه به فرهنگ ایثار و ایثارگران است.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور ادامه داد: موضوع ایثار و شهادت همواره در جامعه ما ساری و جاری است این جاری بودن در استان کردستان به چشم دیده می شود.
وی اظهار کرد: مردم استان کردستان در دوران جنگ به واسطه شرایط منطقه و مسائل قومی و مذهبی بیشتر آماج حملات دشمن بودند و سختی های زیادی را تحمل کردند لذا باید در خدمت رسانی به جامعه ایثارگران، این استان متمایز باشد.
**خلاءهای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در دولت دوازدهم رفع می شود
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: جهت گیری ما در دولت دوازدهم اجرای مناسب قانون جامع ایثارگران است و در این دولت خلاء های قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران رفع می شود.
یاوند عباسی با بیان اینکه در قانون جامع ایثارگران، فرزندان شهدا از قوانینی که جانبازان بالای 50 درصد بهره مند هستند نیز بهره می برند، افزود: همچنین در زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران کاستی هایی وجود داشته که پیش بینی شده است در قانون جامع رفع شود.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید، 9 هزار و 500 آزاده و 840 آزاده سرافزار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.