منصور مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: روز گذشته جلسه ای با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و در این جلسه مهمترین مشکلات حوزه راه های استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به پیگیری های مستمر و مداوم نماینده مریوان و سروآباد بر تسریع در تکمیل پروژه ارتباطی سنندج مریوان و درخواست از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در استان کردستان و بازدید میدانی از این پروژه، وزیر قول داد هفته آینده به استان کردستان سفر کند.
نماینده مریوان و سروآباد اضافه کرد: با سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان در هفته آینده، این دومین سفر این وزیر دولت یازدهم به استان کردستان در طول یکسال گذشته است که می تواند دستاوردهای بسیار مثبتی برای حوزه راه های استان در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه پروژه سنندج مریوان 13 سال است، که به دلیل کمبود اعتبارات به صورت ناتمام باقی مانده است، افزود: در سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان و بازدید وی از این پروژه مصوب شد که این پروژه در طول 2 سال آینده تکمیل و افتتاح شود.
وی ادامه داد: اغلب قسمت های این پروژه فعال است، اما پروژه تونل باغان به طول هزار و 880 متر فاقد پیشرفت فیزیکی بوده و باعث نگرانی مردم شده است.
مرادی با بیان اینکه مشکل اجرایی پروژه ارتباطی سنندج مریوان رفع شده و در روزهای آتی فعالیت خود را آغاز می کند، گفت: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی بر تسریع پروژه های ارتباطی استان کردستان به ویژه راه های روستایی تاکید و دستورات لازم را صادر کرد.
وی از الحاق مسیر باشماق به جاده سنندج مریوان خبر داد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده و با دستور وزیر راه و شهرسازی مسیر مریوان - باشماق به پروژه ارتباطی سنندج مریوان الحاق شد که این مهم می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.
*** اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کمربندی شهر مریوان
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از شروع به کار عملیات اجرای کمربندی مریوان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی شهر مریوان کمربندی این شهر بود، سال گذشته از مسئولین وزارت راه و شهرسازی برای بازدید میدانی از این پروژه دعوت شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه 40 میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی مسیر این کمربندی اختصاص یافت که در روزهای آتی عملیات اجرایی فاز اول این پروژه بسیار مهم به طول 2 کیلومتر آغاز خواهد شد.
تکمیل مسیر ارتباطی کامیاران به سروآباد، احداث تونل ژالانه، روکش آسفالت مسیر سه راه حزب الله به دزلی، روکش آسفالت مسیر اصلی سروآباد سنندج در نزدیکی روستای نیاباد و روکش آسفالت روستاهای حاشیه دریاچه زریوار از مهمترین درخواست ها و پیگیری های نماینده مریوان و سروآباد در جلسه با وزیر راه و شهرسازی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه ها تاکید شد.
شهرستان های سروآباد و مریوان با جمعیت 250 هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده اند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.