به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین الماسی شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه افزود: از هزار 985 داوطلب کنکور سراسری در سال جاری 953 نفر دختر و هزار و 32 نفر داوطلبان پسر هستند.
به گفته وی نبود توازن رشته ای ضعف بزرگی برای جامعه است چرا که از تعداد داوطلبان شرکت کننده هزار و 117 نفر معادل 56 درصد مختص به رشته تجربی، 306 نفر معادل 15 درصد رشته انسانی، 213 نفر معادل 10 درصد در رشته زبان خارجه، 194 نفر معادل 9 درصد رشته ریاضی و 155 نفر معادل 7 درصد رشته هنر است.
الماسی افزود: در سه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم تارکین تحصیلی شناسایی شده و در قالب برنامه های ویژه جهت بازگشت به آموزش جذب می شوند.
به گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه، نبود فضای آموزشی مناسب، عوامل اقتصادی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بیشترین عامل ترک تحصیل دختران به ویژه در روستاها است.
وی با اشاره به برخی از عوامل مربوط به خانواده در ترک تحصیل افراد افزود: اختلافات خانوادگی، بی تفاوتی والدین به آموزش فرزندان، استفاده بیش از حد از شبکه های مجازی، فقدان مکان مناسب برای مطالعه و بی سوادی والدین است.
الماسی نبود امکانات مناسب، الگوهای آموزشی نامناسب، فاصله طبقاتی و ارتباط نادرست بین تحصیلات و شغل های آینده را ازدیگر عوامل مربوط به ترک تحصیل دانست.
** توسعه جامعه در گرو توسعه آموزش و پرورش است
فرماندار قروه نیزدر این نشست گفت: تربیت نیروی انسانی و تولید علم و دانش موجب توسعه یافتگی جامعه است و توسعه جامعه در گرو توسعه آموزش و پرورش است.
پرویز کولانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر و مبنای یک جامعه توسعه یافته است افزود: در گذشته یکی از شاخص های توسعه، نفت، معدن و زمین کشاورزی بود اما امروزه نیروی انسانی توانمند و کارآموز است.
به گفته وی یک جامعه زمانی به توسعه یافتگی می رسد که مبنای آمورزش و پرورش درست باشد در غیر این صورت اثرات منفی در جامعه خود را نشان می دهد.
کولانی اظهار کرد: تلاش تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش این است که مسائلی که در کاهش کیفیت آموزشی تاثیر گذار است مرتفع کنند تا کیفیت آموزشی در سطح مدارس ارتقاء یابد.
فرماندار قروه با بیان اینکه در توزیع اعتبارات نگاه ویژه ایی به بخش آموزش و پرورش است گفت: در ساخت مدارس در سطح شهر و روستا قول هایی داده شده که باید آن ها را محقق کرد و در کنار آن با جذب و کمک خیرین می توان فضای آموزشی را گسترش و توسعه داد.
وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت یک حفره آموزشی است گفت:اوقات فراغت اگر مدیریت نشود آشفتگی ذهنی برای دانش آموزان در ورودی سال تحصیلی جدید به وجود می آید.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.