به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید محمد حسینی روز سه شنبه در همایش متمرکز آموزشی-توجیهی زائران کاروان های حج تمتع سال 96 در سنندج افزود: حجاج و زائران ایرانی در حرمین شریفین سفیر و نماینده یک ملت اسلامی هستند و باید سعی کنند که به الگویی برای جهانیان تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه در دنیا 2 نوع مهمانداری وجود دارد که یکی مهمانی در دایره جامعه بشریت و دیگری مهمانی خاص خداوند است، اظهار کرد: زائران حرمین شریفین، کسانی که در طول سال به حج عمره می روند و همچنین کسانی که از مقدسات و کیان اسلامی دفاع می کنند، مهمانان خاص خداوند به شمار می روند.
عضو شورای افتای استان کردستان با بیان اینکه کنگره حج فرصتی مناسب برای خود سازی و تزکیه نفس و همچنین اتحاد و همبستگی بیشتر میان مسلمانان است، گفت: زائران خانه خدا باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: امسال زائران ایرانی با تلاش ها و تصمیمات حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دولتمردان بار دیگر مهمان خانه خداوند متعال می شوند.
سید احسن علوی با بیان اینکه حج به معنی نیت کردن و از دنیای مادی فاصله گرفتن است است افزود: جامعه امروز ما جامعه ای آسیب پذیر است و تمامی فکر و ذکر ما به مسائل دنیوی معطوف شده و در سفر معنوی حج شرایطی بوجود می آید که انسان از تمامی مادیات فاصله می گیرد.
وی اظهار کرد: کسانی که به این سفر معنوی مشرف می شوند و از این دنیای مادی و آلوده خود را پاک می کنند پس از آن نیز نباید اجازه دهند که مسائل روزمره جامعه و مادیات آنان را درگیر کند.
امسال هزار و 645 زائر از استان کردستان در قالب 13 کاروان برای به جای آوردن مناسک حج به سرزمین وحی مشرف می شوند.
از سوم تا نهم مرداد ماه جاری با عنوان هفته حج نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری 'حج، معنویت-اقتدار ملی و همبستگی اسلامی' است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.