رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: اگر اقامتگاه ها و تولیدات روستایی توسط خود روستاییان احیا و از طریق فضای مجازی به مردم معرفی شود قطعا ثروت خلق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا احمدی پور امروز در جریان سفر یک روزه به کردستان در جمع مردم روستای نوره حضور یافت و افزود: روستاها در گذشته به دلیل نبود درآمد و شغل نامناسب راه شهرها را در پیش گرفتند که در شهرها هم به دلیل نبود حرفه و مهارت به شغل های کاذب روی آوردند که این امر هم تغییری را در شرایط زندگی ایجاد نکرد.

وی پتانسیل و ظرفیت روستا ها را در توسعه گردشگری مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: همانند گذشته در روستاها امکان کشاورزی بدلیل کمبود آب و خاک حاصلخیز  وجود ندارد لذا صنایع دستی و گردشگری به عنوان صنعت سبز می تواند با مشارکت مردم و حمایت سازمان جایگزین مشاغل از دست رفته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: با حداقل هزینه‌ها می توان شغل ایجاد کنیم فقط کافی است با اعمال سلیقه از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببریم.

احمدی پور خاطر نشان کرد: اقامتگاه ها و تولیدات روستایی اعم از غذاهای سنتی، لباس و صنایع دستی توسط روستاییان احیا و از طریق فضای مجازی به مردم معرفی شود قطعا ثروت خلق خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: در این میان کردستان بواسطه تولید کلاش(گیوه) به عنوان شهر صنایع دستی به جهان معرفی می شود چراکه مریوان به جهت پتانسیلی که در این زمینه دارد قطعا مقصد گردشگران بیشتری خواهد شد.

احمدی پور با بیان اینکه ایجاد بازارهای مجازی و فیزیکی در راستای توسعه صنعت گردشگری روستا در دستور کار سازمان قرار دارد عنوان کرد: مشارکت مردم با گذراندن دوره های آموزشی که در روستا ها ایجاد می‌شود می تواند در گسترش این مهم موثر واقع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.