فاز 2 پارک جنگلی قله ایمام با اعتباری بالغ بر 860 میلیون تومان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار مریوان، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در استانداری و نماینده مردم مریوان در خبرگان رهبری افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در خصوص پروژه فاز دوم قله امام گفت: در این طرح که یک محور گردشگری جدید است، شهرداری مریوان با حفظ سیما و منظر طبیعی منطقه، مداخلاتی انجام داده و پارک ارزشمندی احداث کرده که موجب جلب توجه شهروندان مریوانی هم بوده است و در آینده در فازهای بعدی این پروژه کارهای اساسی تری هم در آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در این منطقه، علاوه بر توجه به بحث گردشگری، توجه به بافت تاریخی و هویتی آن هم مدنظر است و لذا قرار شد هماهنگی بیشتری میان ادارات متولی انجام گیرد تا با توجه به خاص بودن منطقه، بحث تاریخی و معنوی این قله مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

معاون استاندار کردستان در ادامه با اشاره به افتتاح دو پارک محله ای در نواحی حاشیه ای شهر مریوان، اظهار کرد: توجه به همه محلات از جمله حواشی شهرها در قابل طرح‌های بازآفرینی، همواره مورد تأکید ما به شهرداری‌های شهرهای استان بوده است و ایجاد و بهره برداری از دو پارک در محلات محروم مریوان نیز با همین رویکرد صورت گرفت.

قادری‌خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مریوان، این شهر می‌تواند وضعیت بهتری را داشته باشد، اما شهرداریها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی نیاز دارند تا مردم مشارکت بیشتری در اداره شهر داشته باشند و این مسئله موجب موفقیت بیشتر شهرداری و شورای اسلامی خواهد شد و خوشبختانه این روحیه در مریوان هم وجود دارد و کارهای ارزشمندی از این طریق صورت گرفته است.

همچنین شهردار مریوان در آئین افتتاحیه این پارک‌ها اظهار کرد: در راستای افزایش میزان سرانه فضای سبز برای استفاده اقشار مختلف جامعه و همچنین ایجاد مکانی امن برای بازی کودکان دو پارک و همچنین فاز دوم قله ایمام، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

کریمی گفت: پارک زریان در محله کوره موسوی شامل فضای سبز (چمن کاری، گلکاری، درختکاری) و ۱۷۰ متر مربع زمین بازی کودکان، ۱۲ ست ورزشی در مساحت ۷۰ متر مربع، ۷۵۰ متر مربع فضای سبز و ست تنیس روی میز است.

وی خاطرنشان کرد: پارک جنگلی شنه در دو فاز اجرا می شود و فاز اول آن امروز مورد بهره برداری قرار گرفت که شامل زمین چندمنظوره با ۴۰۰ مترمربع مساحت و ۷۲ مترمربع تنیس روی میز و همچنین یکهزار و ۲۰۰ متر مربع پیاده رو و ۵۱۰ متر مربع فضا برای زمین بازی کودکان است.

وی تصریح کرد: این دو پارک در راستای ایجاد تفرجگاهی برای کودکان و اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان و نوجوانان افتتاح و مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

شهردار مریوان از اجرای فاز دوم پارک جنگلی شنه هم خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم این پارک بیش از ۱۷ هکتار بوده که به زودی با تأمین اعتبار، شروع به احداث و فعالیتهای عمرانی آن خواهیم کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: فاز دوم قله ایمام مریوان نیز در مساحتی با طول ۱٫۲ کیلومتر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیون تومان شامل ست ورزشی بازی کودکان، ۱۶ پلاژ خانوادگی، پارکینگ و سرویس بهداشتی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.