رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان گفت: هزار و ۳۷۰ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت استان پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، فرهاد کاظمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان یکی از فعالیت‌های این نهاد است، افزود: یک هزار و ۳۷۰ مورد تسهیلات  قرض الحسنه کارگشایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات چهار میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان بود، اظهار داشت: این تسهیلات در قالب تسهیلات کارگشایی برای کمک هزینه تحصیلی، درمانی، معیشتی، خرید سنوات تامین اجتماعی و سایر نیازمندی‌های مختلف مددجویان بوده است.

کاظمی با اشاره به اینکه ترویج سنت قرض‌الحسنه در بین آحاد مختلف جامعه و استقبال خیران در  سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه می‌تواند در رفع مشکلات نیازمندان موثر باشد، گفت: امید است تا پایان سال شاهد رفع مشکلات مختلف نیازمندان از این طریق باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت کمک به معافیت خدمت سربازی فرزندان مددجویان است، افزود: ۴۸ نفر از فرزندان مشمول خدمت نظام وظیفه تحت حمایت کمیته امداد استان در چهار ماهه نخست سال‌جاری از خدمت سربازی معاف و با این کار زمینه و شرایط کار و کمک به معیشت خانواده این افراد فراهم شد.

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته‌امداد استان کردستان با اشاره به اینکه  هم اکنون ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد استان هستند، گفت: این تعداد زن سرپرست حدود ۵۰ درصد از جمعیت تحت حمایت را تشکیل می دهد.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر و از کارافتادگی همسر موجب آسیب‌پذیری این طیف وسیع از جامعه، می‌شود و کمیته امداد با حمایت از افراد در کاهش مشکلات و آسیب های مختلف جلوگیری و تلاش می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.