استاندار کردستان گفت: کردستان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است و در این راستا صنایع پیشران تولید در استان شکل گرفته و یا در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه توسعه صنعتی در هر جامعه‌ای نیازمند سه محور است، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های محلی، ملی و جهانی در راستای پیشبرد توسعه صنعتی کردستان و کشور استفاده کنیم.

وی اهل اقدام و عمل سرمایه‌گذار را مهم برشمرد و اظهار داشت: هر کسی که دارای سرمایه‌گذاری عمده است سرمایه‌گذار نیست و ملاک عمل در این زمینه ورود به عرصه تولید است.

زاهدی اصلاح مقررات، مقررات‌زدایی و بهره‌مندی از سیستم‌های نوین اداری را نیاز اصلی کشور در راستای پیشبرد اهداف بلند مدت ذکر کرد.

استاندار کردستان با طرح این سوال که هنگام مطرح کردن قانون رفع موانع تولید به ساختارهای سازمانی بانک‌ها توجه کرده‌ایم یا نه گفت: در مقررات اشکالات زیربنایی وجود دارد و نیاز است سازو کارهای جدی در این زمینه نیز اتخاذ شود.

زاهدی با بیان اینکه 45 هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی به مردم می توانست به شکل دیگری عینیت یابد ابراز داشت: اگر تنها 5 هزار میلیارد تومان از این میزان صرف تولید می شد تحول شگرفی در اقتصاد رخ می داد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات موجود کردستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در این میان مردم باید خواهان توسعه باشند تا توسعه اتفاق بیفتد.

زاهدی یکی از اشکالات را در برنامه محور نبودن ذکر کرد و گفت: بایستی برنامه‌هایی که اتخاذ می‌شود تداوم داشته باشد به عبارتی برنامه‌ها دنباله‌رو هم باشند تا به بتوانیم به نقطه مشخص و روشنی دست یابیم در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

وی تاکید کرد: کردستان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته و صنایع پیشران تولید در استان شکل گرفته و یا در حال شکل‌گیری است و در این میان دنبال زنجیره صنایع پتروشیمی نیز هستیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها باید در تبدیل توسعه صنعت به فرهنگ در جامعه گام برداریم و لازمه تحقق این امر این است که با همدلی توسعه و پیشرفت کردستان را دنبال کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.