به گزارش ایرنا، محمد دره وزمی، روز شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی استان در سال 92 حدود 10 هزار میلیارد ریال براورد می شد افزود: با حمایت های دولت میزان سرمایه گذاری با 916 درصد به بیش از 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.
به گفته وی، اجرای این طرح ها پنج هزار و 200 فرصت شغلی جدید در صنایع استان ایجاد شده که در این بخش نیز حدود 84 درصد رشد نسبت به کل فرصت های شغلی گذشته داشته است و هم اکنون حدود 11 هزار فرصت شغلی در این بخش وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 655 واحد تولیدی در استان دارای پروانه بهره برداری است افزود: در سال 92 تعداد واحدهای دارای پروانه 466 مورد بود که با حمایت های دولت این تعداد هم اکنون 47 درصد رشد داشته است.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعطای تسهیلات بخشی از حمایت های دولت از واحدهای صنعتی است که در سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولید اعطا شده است.
دروه وزمی افزود: سال ‌جاری که به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری شده تلاش دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیل گری تولید با حمایت سایر نهادها از جمله بانک های عامل است تا بتوانند با این تسهیل گری واحدهای تولیدی به سمت ارتقای کیفی محصولات سوق دهند.
وی ارتقای کیفی محصولات در کنار قیمت مقطوع را از مولفه های موفقیت واحدهای تولیدی در عرصه رقابت با فعالان داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: علاوه بر تامین نقدینگی، ارتقای سطح علمی، ایجاد R&G (مرکز تحقیق و توسعه واحد تولیدی) و حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های بروز راهکارهای ارتقای کیفیت محصول تولیدی در واحدهای تولیدی است.
دره ‌وزمی با بیان اینکه در حال حاضر 790 واحد تولیدی دراستان وجود دارد که 17 درصد این واحدها بیشتر به علت نبود بازار و کمبود نقدینگی راکد است افزود: 44 واحد راکد استان در بخش مسکن فعال است که این مشکلات از رکود بازار مسکن در کل کشور نشات می گیرد.
با پیشنهاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت در سال 76 ، 10 تیر به عنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است؛ همه ساله این روز در تهران با حضور مسئولان کشور گرامی داشته می شود و در شهرستان ها و استان ها نیز تا یک ماه بعد به مرور جشن هایی برای تجلیل از فعالان عرصه صنعت و معدن برگزار می شود.
هم اکنون استان کردستان دارای 790 واحد تولیدی است که از این تعداد 655 مورد دارای پروانه بهره برادری هستند، از 655 واحد دارای پروانه 189 واحد آن از سال 92 تا 95 پروانه خود را دریافته کرده اند.
استان کردستان با 29 هزار کیلومتر مساحت دارای یک‌ میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.
هم اکنون هشت هزار و 500 کیلومتر مربع معادل 30 درصد پهنه استان در دست مطالعه برای اکتشافات معدن است. 3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان کانال زیر را دنبال کنید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bv
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.