رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر 790 واحد تولیدی دراستان وجود دارد که حدود 17 درصد این واحدها راکد هستند که عمده‌ترین دلیل آن نبود بازار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی امروز در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه تولید در جامعه ما مظلوم واقع شده، افزود: راهی که صنعتکاران و معدن‌کاران و در کل سرمایه‌گذاران این عرصه انتخاب می‌کنند راه پرفراز و نشیب و سختی است.

وی با بیان اینکه تولید به دلایل و مولفه‌های که در آن دخیل است کار سختی است، گفت: در طول سال 95 که با عنوان سال اقتصاد مقاوتی اقدام و عمل نامگذاری شده بود در راستای رفع مشکلات این حوزه جلساتی برگزار و در نهایت موفق شدیم بخشی از مشکلات این بخش را رفع کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: در قالب کارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته نزدیک به 120 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی سرمایه‌ در گردش پرداخت شده که می توانستیم این میزان را به 250 میلیارد تومان افزایش دهیم.

دره‌وزمی با بیان اینکه، تولید زمانی رونق پیدا می‌کند که دغدغه همه بخش‌ها باشد، افزود: واحدهای تولیدی نیز برای اینکه رشد و ارتقا پیدا کنند، ناگزیر به ارتقاء سطح کیفیت محصولات خود به لحاظ کمی و کیفی هستند.

وی خاطر نشان ساخت: واحد تولیدی که محصول آن توان رقابت نداشته باشد، محکوم به فنا است پس باید محصولی تولید کنیم که به لحاظ قیمت و کیفیت بتواند با واحدهای هم نوع خود رقابت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: دنیای اقتصاد، دنیای واقع بینی‌ها است و در این دنیا محصول با کیفیت و قابل رقابت عرضه می شود و به فروش می‌رسد و برای موفقیت در این حوزه باید واحدهای تولیدی و صنعتی خود را صادرات محور بکنیم.

دره وزمی تولید محصولات صادرات محور در سطح بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمی‌توان انتظار داشته باشیم سنتی عمل کنیم و در دنیا مدرن امروز سرپا باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ما در کردستان ظرفیت های خوبی را برای توسعه داریم و در حال حاضر 790 واحد تولیدی دراستان وجود دارد که حدود 17 درصد این واحدها راکد هستند، اضافه کرد: دلیل رکود این 17 درصد را هم شناسایی و کارشناسی کرده‌ایم که دلیل رکود این واحدها متفاوت است که عمده‌ترین دلیل آن نبود بازار است.

دره وزمی با بیان اینکه 44 واحد تولیدی در کردستان مربوط به حوزه مسکن است، اظهار داشت: این طبیعی است که تا وقتی بازار مسکن دچار رکود باشد این واحدها دچار رکود خواهند بود و چه بسا بعد از خارج شدن بازار مسکن از رکود و به دلیل عدم بروز رسانی این واحدها همچنان در حالت رکود باقی بمانند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه طلای ساریگونی در استان را طی چند سال اخیر به بهره‌برداری رساندیم که منجر به ایجاد اشتغال خوبی در استان شده است، گفت: ظرفیت‌های طلای برخی از شهرستان‌ها را شناسایی کرده‌ایم که ما در بحث طلا یکی از قطب‌های کشور هستیم و هم اکنون رتبه اول در تولید طلای کشور هستیم.

دره وزمی با بیان اینکه در 4 سالی که پشت سر گذاشتیم واحدهای فعال و غیر فعال 466 واحد بوده است که هم اکنون این واحدها به 655 واحد ارتقاء یافته، یعنی رشدی بالغ بر 47 درصد و به لحاظ اشتغال شاهد رشد 84 درصدی و از لحاظ سرمایه گذاری پروانه های بهره بردای هم 915 درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.