حمید رضا خوشبخت روز جمعه در نشستی با مدیران کانال های تلگرامی که در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد، افزود: با توجه به اهمیت دنیای مجازی در اطلاع رسانی به موقع، وجود کانال های خبری یک ضرورت انکار ناپذیر است بنابراین حل مشکلات، نقاط ضعف و قوت این کانال ها بررسی می شوند.
وی مهمترین مشکل فعالان دنیای مجازی را نبود حمایت های لازم و نبود بیمه دانست و گفت: کانال های خبری هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بانه نیز در این نشست گفت: در شرایط فعلی با توجه به اینکه آیین نامه خاصی برای فعالیت و ساماندهی کانال های خبری تدوین نشده آسان ترین راه داشتن یک سایت خبری همراه است که در کنار آن کانالی تلگرامی نیز راه اندازی شود.
نژاد شهیدی افزود: رسانه های جمعی در ارتقای فرهنگ شهروندی و بالا بردن دانش شهروندان در خصوص وظایف و تکالیف شان در مقابل همدیگر، مدیران شهر و آگاهی بخشی به شهروندان نقش بسزایی دارند.
شهیدی خاطر نشان کرد: انتظاری که از هر رسانه وجود دارد شفاف سازی و اطلاع رسانی درست و کمک به رفع مشکلات و نارسایی ها با رعایت اصل بی طرفی است.
وی تاکید کرد: همانطور که دیگر رسانه ها فعالیت خود را در چهارچوب قوانین انجام می دهند باید رسانه های فضای مجازی هم این قوانین و چهارچوب ها را رعایت کنند.
در ادامه این جلسه رئیس پلیس فتای بانه گفت: پلیس فتای شهرستان فضا را برای فعالیت کانال های تلگرامی فراهم کرده و مدیران این کانال ها باید وظایف خود را رعایت و در چهارچوب قوانین گام بردارند.
مسعود نظری افزود: باید فعالان فضای مجازی از فعالیت های نامتعارف، حاشیه سازی و پرداختن به مسائل غیر ضروری پرهیز کنند و مسائل و مشکلات را در قالب قوانین و چهارچوب ها بازتاب دهند.
وی اظهار کرد: بسیاری از کانال های ضد انقلاب مسائلی را با هدف تضعیف وجهه نظام منتشر می کنند که باید فعالان فضای مجازی از انتشار این مطالب پرهیز کنند چراکه انتشار این مطالب جنبه سیاه نمایی و تخریب وجهه نظام دارد.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.