علی مفاخری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی در جنگل های منطقه حفاظت شده کوسالان در محدوده روستای رزاب شهرستان سروآباد که از 2 روز گذشته آغاز شده بود روز گذشته در چندین نوبت مهار شد اما متاسفانه شب گذشته به دلیل وزش باد دوباره آتش روشن شده است.
وی با بیان اینکه ستاد بحران شهرستان سروآباد تاکنون 2 بار تشکیل جلسه داده است، ادامه داد: اقدامات لازم برای مهار آتش سوزی در جنگل های منطقه حفاظت شده کوسالان شهرستان سروآباد با همکاری انجمن های مردم نهاد، تشکل های زیست محیطی، دهیار، شوراهای اسلامی، امامان جمعه و مردم سایر روستاها انجام شده است.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: در حال حاضر نیروهای مردمی و ستاد بحران شهرستان سروآباد با همکاری ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در حال خاموش کردن آتش سوزی هستند که امیدواریم هر چه سریعتر این آتش سوزی مهار شود.
وی ادامه داد: به دلیل توپوگرافی خشن منطقه، سخت گذر بودن مسیرهای آن و مناطق صخره ای و سنگلاخی در مسیر آتش سوزی، مهار آتش را با مشکل روبرو کرده است و باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگلی در سطح وسیعی از این منطقه شده است.
وی ضمن قدرانی و تشکر از تلاش و همکاری مردم محلی و انجمن های مردم نهاد و حضور آنها در این منطقه گفت: علت اصلی آتش سوزی و میزان نابودی پوشش گیاهی و جنگلی در این منطقه تاکنون مشخص و اعلام نشده است.
برخی از سازمان های مردم نهاد منطقه خبر از ادامه آتش سوزی در منطقه کوسالان به مدت چهار روز می دهند.
به گزارش ایرنا، منطقه کوسالان و شاهو طی مصوبه شماره 303 کمیسیون زیر بنایی دولت، درسال 1388، به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کردستان پیوسته است.
این منطقه با وسعت 57 هزار و 236هکتار در استان کردستان، حدفاصل شهرستانهای سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است.
در این منطقه تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار،17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی، شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.