ارسلان محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف برق مشترک بانه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از هفت درصد افزایش داشته و بیشترین مصرف کنندگان برق در پهنه تجاری و مشترکین خانگی این شهر هستند.
وی با بیان که اینکه با ادامه این روند، افزایش مصرف برق به بیش از 10 درصد می رسد اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف برق در سطح کشور هشدار خاموشی برق وجود دارد و باید مصرف کنندگان با صرفه جویی و بهینه سازی مصرف برق، مصرف خود را به کمترین میزان برسانند.
وی افزود: مصرف کنندگان باید به وسیله راهکارهای مصرف انرژی حداقل 10 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند.
محمدی به ساعت های اوج مصرف برق اشاره کرد و گفت: اوج مصرف برق از ساعت 12 صبح تا 16 بعدازظهر است که به دلیل افزایش دما صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در این فاصله زمانی مشترکان از کولر گازی که بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص می دهد استفاده می کنند و مصرف برق چندین برابر می شود.
وی راهکار کاهش مصرف در واحدهای صنعتی را استفاده از برق اضطراری دانست و افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی که مولد برق دارند در ساعت اوج مصرف مولدهای خود را وارد مدار کنند.
مدیر امور توزیع برق بانه گفت: فراخوانی به واحد های صنعتی و تولیدی برای استفاده از مولدهای برق ارائه شده که تاکنون با ما همکاری نکردند و انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: باید در هر سازمان یک نفر مسئولیت بهینه سازی مصرف برق را برعهده داشته باشد و راه های هدر رفت انرژی را در ساختمان ها شناسایی کند و از مصرف بی رویه مصرف انرژی جلوگیری کند.
محمدی به راهکارهای جلوگیری از هدر رفت انرژی برق اشاره کرد و افزود: نصب لامپ های کم مصرف، خاموش کردن دستگاه های برقی، خاموش کردن برق و سیستم سرمایشی مسیرهای کم تردد ساختمان، کشیدن پرده های ساختمان و بستن در و پنجره هنگام استفاده از سیستم سرمایشی و گرامایشی از جمله راهکارهای بهینه سازی مصرف و جلوگیری از هدر رفت مصرف انرژی برق است.
وی اظهار کرد: کولر گازی چهار برابر کولر آبی برق مصرف می کند بنابراین باید سعی شود تاجایی که امکان دارد از کولر آبی استفاده شود.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.