به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد توفیق حسن پور روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار قروه به مناسبت هفته تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته 254 میلیارد ریال مجموع پرداختی به بیمه شدگان و مستمری بگیران بوده است افزود: در سه ماهه اول سال جاری 73 میلیارد ریال به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.
وی با اشاره به طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از دی ماه ماه سال گذشته تا 6 اردیبهشت ماه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: حدود 30 میلیارد ریال طلب کارفرمایان خوش حساب قسط بندی شد چرا که هدف اصلی این سازمان از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌ حساب کمک به فعالیت و رونق اقتصادی کارگاه‌ها و شرکت‌ها است.
حسن پور با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و 825 نفر بیمه شدگان اجباری،2 هزار و 59 نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد و 460 نفر بیمه شدگان اختیاری این سازمان هستند گفت: سه هزار و 51 نفر بیمه شدگان راننده برون و درون شهری و سه هزار و 90 نفر بیمه شدگان طرح بیمه کارگران ساختمانی هستند.
وی با اشاره به اینکه هزار و 992 نفر بیمه شدگان قالیباف هستند افزود: در مجموع 2 هزار و 660 نفر مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی شهرستان قروه هستند.
سازمان تامین اجتماعی شهرستان قروه با هزار و 632 کارگاه فعال، 2 هزار و 609 کارگاه نیمه فعال و 2 هزار و 698 کارگاه راکد در تعامل است و حق بیمه برای آن ها پرداخت می کند.
** تامین اجتماعی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع است
فرماندار قروه نیز در این دیدار گفت: تامین اجتماعی یک جایگاه حساس، مهم و یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشوری در بعد مسائل اجتماعی، رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی است که با ارائه خدمات بر اساس سیاست های اقتصادی، رفاهی، درمانی تامین آتیه بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان را برعهده می گیرد.
پرویز کولانی افزود: تامین اجتماعی یکی از شاخص های اصلی برقراری امنیت و رفاه اجتماعی در جامعه این سازمان رفاه، امنیت و امید به زندگی در جامعه را افزایش می دهدکه قطعاً در ایجاد توسعه کشور تأثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در حوزه اقتصاد مقاومتی و در واحدهای تولیدی کارکنان تامین اجتماعی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی داشته اند افزود: این سازمان با کمک به واحدهای تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی گره را از دست تولید کننده باز می کنند و تعاملی سازنده در نقش اقتصاد مقاومتی دارند.
فرماندار قروه با بیان اینکه 75 هزار نفر جمعیت این شهرستان و حدود 56 درصد تحت پوشش این نهاد هستند گفت: هر میزان آمار بیشتر باشد خدمات رسانی و نتایج بهتری برای مردم به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان تاثیر گذار است افزود: با یک شیوه غلط در این سازمان گریبان 75 هزار نفر گرفته می شود و انتخاب یک راه درست باعث رضایت و خدمات بهتری برای مردم می گردد.
وی گفت: برای این امر ضروری است که افراد متخصص و متعهد در زیر مجموعه این سازمان عریض و طویل باشند.
کولانی گفت: باید روز به روز در راستای تامین رفاه اجتماعی مردم قدم های موثرتری برداشت و به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری عنایت ویژه ای داشت چرا که تولید کنندگان به عنوان تامین رفاه اجتماعی در زمینه حل معضل بیکاری، افزایش قدرت خرید مردم و توسعه اقتصادی نقش موثری دارند و این امر با کمک سازمان تامین اجتماعیی به راحتی محقق خواهد شد.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.