به گزارش خبرنگار ایرنا، روز چهارشنبه 200 نفر از اهالی روستاهای هزارخانی، سپیدار و تخان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد مسیر 10 کیلومتری روستای هزارخانی به سمت قله 3 هزار متری پیازه را طی کردند.
از نکات جالب این همایش کوهنوردی، ترک سیگار هفت نفر از شرکت کنندگان بود که تصمیم گرفتند سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنند.
یکی از این شرکت کنندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدت هفت سال است که به صورت مداوم سیگار می کشم ولی امروز در این همایش کوهنوردی شرکت کردم.
وی افزود: به دلیل تنگی نفس ناشی از کشیدن سیگار بسیار خسته شدم و آخرین نفر بودم که به قله رسیدم بنابراین تصمیم گرفتم برای همیشه سیگار را ترک کنم.
دهیار روستای هزارخانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این همایش کوهنوردی با همکاری، مشارکت و مشورت سه دهیاری روستاهای هزارخانی، سپیدار و تخان و استقبال بسیار گرم اهالی این سه روستا برگزار شد.
مظفر ازدست افزود: انس با طبیعت، قدمی به سوی سلامتی و دوری از کم تحرکی است که عامل بسیاری از بیماری های قلب، عروقی، فشار خون و چربی خون شده است.
وی ادامه داد: آشتی با طبیعت، دوری از سرگرمی های مجازی و روی آوردن به سرگرمی های سالم مانند پیاده رویی از مهمترین اهداف این همایش کوهنوردی بود.
در پایان این همایش به 20 نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه از جمعی از فعالان برگزاری جشن رمضان در شهرستان سرواباد با اهداء لوح تقدیری تجلیل شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.