رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ایجاد دامداری، کمک‌های کافی و وافی دولت در این راستا با هدف ایجاد نظام اقتصادی در روستاها راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نامتعارف است.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در بازدید از مرکز جهاد کشاورزی حسین آباد سنندج افزود: استخدام ۲۶۴ نفر کارشناس، امکان فعالیت مراکز جهاد کشاورزی در روستاها را فراهم کرد.

وی افزود: ۲۹ مرکز کد دار در کردستان وجود دارد که با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و کارشناسی به عنوان کدخداهای پهنه مشغول به فعالیت هستند.

ذوالفقاری گفت: بر اساس استعدادهای کشاورزی در هر منطقه کارشناسان فنی برای پهنه بندی در مراکز انتخاب می شوند.

وی یکی از ویژگی های کارشناسان پهنه در مراکز را اطلاع کامل از شرایط جوی منطقه عنوان کرد و اظهارداشت: کارشناسان مراکز با اطلاع از آفت، سن، پر محصولی، کم محصولی، خرید تضمینی گندم و حمل گندم می توانند با حضور به موقع خود در مزارع از دغدغه های کشاورزان کم نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه تاکید کرد: در سال جاری حضور به موقع کارشناسان بخش کشاورزی در مزارع گندم که به دلیل شرایط نامناسب جوی سبز نشده بودند باعث شد که با تزریق ریز مغذی‌ها گیاه در مزارع گندم سبز شود که اگر این اقدام انجام نمی‌شد در سال جاری با افت شدید تولید گندم مواجه بودیم.

وی یادآورشد: اظهار رضایتمندی کشاورزان از کارشناسان پهنه در مراکز نشان از حضور مهم و ارزشی این کارشناسان را دارد آنها با حضور مستمر خود در مزارع، کشاورزان را به علم کشاورزی تجهیز می کنند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اهمیت نقش زنان روستایی در نگهداری جمعیت روستایی انکار نشدنی است ایجاد صندوق خرد زنان در راستای توسعه اشتغال زنان در روستاها به عنوان یک اولویت مهم انجام شده است.

وی با اشاره به تجهیز روستاهای استان به مراکز جهاد کشاورزی گفت: حضور کارشناسان پهنه در روستاها زمینه انتقال دانش کشاورزی به کشاورزان را فراهم می کند این مهم بامساعدت سازمان برنامه و بوجه و فرمانداران در شهرستانها امکان پذیر است.

به گفته این مسئول تعمیر،  تجهیز و نگهداری مراکز جهاد کشاورزی، تامین خودرو از دغدغه های کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: ایجاد دامداری،کمک های کافی و وافی دولت در این راستا با هدف ایجاد نظام اقتصادی در روستاها راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نامتعارف است.

ذوالفقاری در ادامه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان گوشت قرمز و زنبورداران می‌تواند در راستای اقتصادی کردن کشاورزی در روستاها باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.