معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه نژاد سمینتال با تخصیص اعتبارات دولتی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز انجام شد.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در بازدید از پروژهای بخش کشاورزی شهرستان سنندج، گاوداری پرورش گاو سمینتال سیاسران اظهار داشت: پرورش گاو سمینتال با راندمان بالا در تولید  گوشت قرمز و شیر یکی از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی استان کردستان است. 

وی افزود: طرح توسعه نژاد سمینتال با تخصیص اعتبارات دولتی در راستای افزایش تولید گوشت قرمز انجام شد. 

جعفری‌گفت: با رکوردگیری شیر گاوسمینتال و انجام آزمایش‌های لازم نسبت به تشخیص میزان چربی و پروتئین کیفیت شیر مشخص می شود لذا باتوجه به تولید مازاد شیر، با ایجاد مشوق های صادراتی سعی بر آن است که شیر تولیدی استان به سمت  صادرات محورشدن حرکت کند.

وی همچنین ایجاد اشتغال پایدار، تولید گوشت قرمز با کیفیت را از مزیت های طرح اصلاح نژاد گاو سمینتال در کردستان عنوان کرد واظهار داشت: اصلاح نژاد سمینتال توسط جهاد کشاورزی به صورت رایگان انجام می شود پلاک کوبی و ثبت مشخصات و مراقبتهای دامپزشکی، بهسازی محوطه های نگهداری دام از دیگر اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی استان است. 

جعفری در ادامه بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از طرح زنبورداری محمودی روستای امروله تولید عسل کردستان را به عنوان یک برند معرفی کرد و افزود: اشتیاق زنبورداران کردستانی به حضور در دوره‌های آموزشی تولید ژل رویال و پرورش ملکه عامل مهم در افزایش تولید عسل در کردستان  هستند.

وی یادآور شد: تخصیص اعتبارات در راستای پرداخت تسهیلات به زنبورداران کردستانی تاثیر مهمی در افزایش تولید عسل خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.