به گزارش خبرنگار ایرنا نژاد شهیدی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی که در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد افزود: سوخت مایع خانوارهایی که به دلیل نامناسب بودن فضای ساختمان و ناتوانی مالی از نعمت گاز برخوردار نیستند باید تا زمانی که از گاز طبیعی برخوردار می شوند، تامین شود.
وی با اشاره به سوء استفاده بعضی از افراد اظهار کرد: گاهی چند خانوار در یک واحد مسکونی سکونت دارند و برای برخورداری از گاز طبیعی یکی از کارت های سوخت خود را باطل می کنند و چند کارت سوخت مایع آنها همچنان فعال است و هم سوخت مایع دریافت می کنند و هم از گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی تعامل دوسویه شرکت گاز و شرکت فرآورده های نفتی را ضروری دانست و تاکید کرد: تعامل شرکت گاز و شرکت فرآورده های نفتی سبب می شود که سوخت به طور یکسان و عادلانه در بین مصرف کنندگان توزیع و جلو سوء استفاده های احتمالی در این زمینه گرفته شود.
شهیدی ادامه داد: خانوارها حق دارند که از یکی سوخت های موجود برخوردار شوند تا زمانی که خانوار از گاز طبیعی برخوردار نشده نباید سهمیه سوخت مایع آنها قطع شود.
وی تاکید کرد: باید با هماهنگی بخشداری ها و شرکت فرآورده های نفتی سازوکاری برای حل مشکلات روستاییان محروم از نعمت گاز فراهم شود و ساکنین مناطق روستایی باید از یکی از سوخت های مصرفی برخوردار شوند.
وی افزود: مدارس، مساجد و واحدهای تولید خدماتی باید به سیستم دوگانه سوز مجهز شوند تا در مواقع سرد سال هنگام مواجه شدن باقطعی گاز مشکلی نداشته باشند.
**سه سال آینده همه روستاهای بانه از نعمت گاز برخوردار می شوند.
در ادامه این جلسه رئیس شرکت گاز بانه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در خصوص گاز رسانی به روستاهای بانه تا سه سال آینده همه روستاهای بانه از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
شیرکو خندانی افزود: برنامه ریزی جامعی برای گازرسانی روستاها تدوین شده هم اکنون گاز رسانی به سه روستا در دست اقدام است و 6 روستای دیگر در این برنامه گنجانده شده است.
خندانی اظهار کرد: با اعلام آمادگی بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی حدود هفت روستای دیگر با بهره گیری از اعتبارات بنیاد برکت تا سال آینده گاز رسانی می شوند و برای سال آینده گاز رسانی به 20 روستای دیگر برنامه ریزی شده است.
وی گفت: تاییدیه گاز برای شرکت گاز و شرکت فرآورده های نفتی تامین کننده سوخت خانوارها مشکلاتی ایجاد کرده است.
خندانی افزود: ساختمان هایی که قادر به دریافت تاییدیه لوله کشی گاز نیستند در واقع بیشترین مشکل را ایجاد می کند و ما انتظار داریم که همه خانوارها از نعمت گاز برخوردار شوند اما بعضی از ساختمان ها به دلیل مشکلات فنی نمی توانند از سوخت گاز برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: زمانی که به دلایل فنی امکان گاز رسانی به ساختمانی مقدرو نیست شرکت گاز مسئولیت انتقال گاز به این ساختمان ها را برعهده نمی گیرد و این مشکل مالک ساختمان است.
خندانی افزود: در بسیاری از مناطق شهری امکان برخورداری از گاز برای خانوار فراهم است اما به دلیل اینکه توانایی پرداخت هزینه های شهرداری را ندارد اقدام به نصب انشعاب گاز نمی کنند.

**سهمیه سوخت خانوارهای برخوردار از گاز طبیعی قطع می شود.
در ادامه این جلسه مدیر شرکت فرآورده های نفتی بانه گفت: گاز طبیعی تعداد زیادی از روستاها وصل است اما همچنان سهمیه نفت دریافت می کنند.
عبدالواحد بلالی افزود: باید سهمیه این خانوارها قطع شود و سهمیه سوخت مایع به خانوارهایی که نیازمند هستند پرداخت شود.
و تاکید کرد: شرکت گاز باید لیست روستای هایی را که در سال 95 و 96 از نعمت گاز برخوردار شدند به شرکت فرآورده های نفتی اعلام کند تا از برنامه توزیع سوخت خارج شوند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.