به گزارش خبرنگار ایرنا این گردهمایی 2 روزه در هشت پنل تخصصی برگزار می شود و عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و استاندار کردستان به کار خود خاتمه می دهد.
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور در افتتاحیه این گردهمایی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از بهبود فرایند ارزیابی عملکرد ستادهای ساماندهی امور جوانان 'سامانه آرشیو الکترونیکی دبیرخانه های ستادهای ساماندهی امور جوانان ملی، استانی و شهرستانی' راه اندازی شده است.
سیدجواد رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 15 استان کشور به صورت پایلوت در حال ثبت اطلاعات در این سامانه هستند افزود: در این سامانه، رصد دقیق فعالیت ستادهای ساماندهی امور جوانان و دستگاه های عضو، به تفکیک استان ها و شهرستان ها امکان پذیر است.
وی ادامه داد: تا پایان مرداد امسال، اطلاعات استانی و شهرستانی تمامی استان ها در این سامانه بارگذاری می شود.
وی از تدوین آیین نامه انتخاب جوانان عضو ستادهای ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان در دبیرخانه ستاد ملی خبر داد و گفت: بر اساس این آیین نامه، چهار نفر جوان منتخب (2 دختر و 2 پسر) به عنوان عضو اصلی ستادهای ساماندهی امور جوانان استان ها و شهرستان ها معرفی می شوند.
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان کشور به تفکیک حوزه جوانان از ورزش اشاره و اظهار کرد: دولت لایحه ای تقدیم مجلس و درخواست تفکیک حوزه جوانان از ورزش کرده است.
رضوی اضافه کرد: با کلیات این لایحه در کمیسیون اصلی موافقت شده که در صورت موافقت کمیسیون های فرعی، این لایحه اجرایی خواهد شد.
وی به برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان و مقایسه آن از سال 92 تا 95 اشاره کرد و گفت: در سال 92، 488 ستاد ساماندهی استانی و شهرستانی برگزار شده است که این رقم در سال 95، به هزار و 705 مورد رسیده که رشد سه برابری داشته است.
رضوی اضافه کرد: در مجموع از سال 92 تا 95، چهار هزار و 133 ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح کشور برگزار و تا حدودی حساسیت های لازم در رابطه با جوانان ایجاد شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان به رشد چشمگیر فعالیت ستادها در دولت یازدهم و اجرای 68 درصد مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 95 اشاره و اضافه کرد: برگزاری این ستادها، منجر به تحقق 58 درصدی اهداف تعیین شده در آیین نامه شده است.
وظایف وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان 2 بخش است که شامل بخش اجرایی و سیاست گذاری است.
صدور اعتبارنامه فعالیت برای سمن ها، توانمندسازی و نظارت بر عملکرد سازمان ها، ساماندهی اوقات فراغت جوانان، ساماندهی و ظرفیت سازی در جهت توانمندسازی و تسهیل ازدواج و تحکیم و تقویت نهاد خانواده، از جمله وظایف این بخش است.
سیاست گذاری، برنامه ریزی، اعمال هماهنگی فرابخشی و نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه های مرتبط با امور جوانان نیز از وظایف دبیرخانه شورای عالی جوانان در راستای سیاست گذاری است.
سازمان راهبری جوانان و پیگیری امورجوانان که در سال 1340 در دفتر نخست وزیری وقت پایه گذاری شد، در سال 1357 منحل و در سال 1371 دبیرخانه شورای عالی جوانان ایجاد شد.
سال 77 مرکز ملی جوانان تشکیل و سال 79 نیز سازمان ملی جوانان راه اندازی شد.
طرح ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و امور جوانان و تبدیل آن به وزارت ورزش و جوانان با رأی مثبت 157 نماینده مجلس در 12 دی سال 89 به تصویب رسید.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.