عبدوالوحید ریاضی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی از روز گذشته در این منطقه شروع شده بود که به دلیل وزش باد، پوشش گیاهی و سخت گذر بودن منطقه مهار آن با مشکل روبرو بود.
وی اضافه کرد: سرانجام با تلاش محیط بانان محیط زیست و منابع طبیعی و همکاری اعضای تشکل ها و انجمن های زیست محیطی و مردم محلی ظهر امروز مهار شد.
ریاضی فر گفت: برخی مسیرها آتش سوزی به مناطق صخره ای و سنگلاخی رسید و به طور طبیعی خاموش و در سایر مسیر ها نیز مهار آتش با استفاده از آتش کوب، بیل و آبپاش انجام شد.
به گفته وی در این حادثه در مجموع 269 هکتار از مجموع 57 هزار هکتار این منطقه حفاظت شده طعمه حریق شد و آتش سوزی به بیش از 13 هزار اصله درخت بلوط آسیب وارد کرده و پوشش گیاهی این محدوده به طور کامل در آتش سوخت.
وی با قدرانی از تلاش و همکاری مردم محلی در مهار این آتش سوزی اظهار کرد: علت اصلی این آتش سوزی توسط کارشناسان محیط زیست در دست بررسی است.
منطقه کوسالان و شاهو طی مصوبه شماره ۳۰۳ کمیسیون زیر بنایی دولت، درسال ۱۳۸۸، به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کردستان پیوسته است.
این منطقه با وسعت ۵۷ هزار و ۲۳۶هکتار در استان کردستان، حدفاصل شهرستانهای سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است.
در این منطقه تاکنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار،۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی، شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.