معاون امور عمرانی استانداری کردستان گفت: در کنار رویکرد کالبدی و مهندسی باید به توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی محلات توجه کرد.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه ستاد بازآفرینی محلات و محدوده های هدف شهری استان کردستان افزود: باید از تجربه های موفق هم در سطح دنیا و هم در سطح کشور در رابطه با بازآفرینی در داخل استان استفاده و از آزمون و خطا پرهیز کنیم.

وی اظهار داشت: اگرچه ممکن است فرمول بازآفرینی در هر محله و ناحیه در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، اما با این وجود می توان از تجارب دیگران به شکل شایسته استفاده و این تجارب را بومی کرد.

وی با ابراز خشنودی از اینکه وزارت راه و شهرسازی در موضوع بازآفرینی رویکرد خوبی را آغاز کرده و در استانها دنبال می شود، گفت: قبلا تنها رویکرد کالبدی و مهندسی به این محلات وجود داشت.

قادری خاطرنشان کرد: در کنار این رویکرد باید به کسب و کارهای خرد و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی هم در این محلات که می تواند تحول آفرین باشد، توجه کرد.

وی تأکید کرد: اداراتی که در امر بازآفرینی متولی هستند باید گزارش اقدامات خود را در جلسات آینده ارائه دهند و در این زمینه نباید صرفا منتظر اقدام از سوی سازمان عمران شهری باشیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: فرمانداران در شهرستانهای استان باید جلسات ستاد بازآفرینی در هر شهرستان را با زمانبندی مشخص و منظم برگزار کنند.

قادری بر ضرورت اعتقاد واقعی به استفاده از توان و پتانسیل مردمی در مقوله بازآفرینی تأکید کرد و گفت: قطعا بدون بهره گیری از ظرفیت مردمی امکان تحول در عرصه بازآفرینی بافتهای فرسوده مختلف وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان شهرداری ها به اعتبارات سازمان عمران و بهسازی شهری اضافه می شود.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه باید جلسات ستاد بازآفرینی حداکثر هر سه ماه یکبار برگزار شود، گفت: کارگروه های ذیل این ستاد نیز لازم است بیشتر و جدی‌تر فعال شوند.

قادری در پایان گفت: عزم همگانی در ارتباط با بازآفرینی محلات هدف بازآفرینی شهری باید ایجاد شود تا تحول اساسی در این مسئله رقم بخورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.