به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان ملکی ورزشکار سقزی شامگاه جمعه در سالن ورزشی 2 هزار نفره شهید آبدرم این شهر به مدت 4 ساعت و 30 دقیقه با هفت هزار حرکت شنای باستانی موفق به جابجا کردن رکورد شنای باستانی در ایران شد.
وی در سال 1392 هم توانست با یک هزار و 700 حرکت و در سال 1394 هم با 2 هزار و 500 حرکت رکوردار شنای باستانی ایران را کسب کند.
در زمان اجرای این حرکت ورزشی که دبیر هیات ورزش های همگانی استان کردستان، نماینده فدراسیون ورزش های همگانی، جمعی از پیشکسوتان و باستانی کاران، معاونان فرماندار سقز و علاقه مندان به این ورزش هم حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس از این ورزشکار تقدیر شد.

**برگزاری همایش بزرگ ورزش باستانی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای
همایش ورزش باستانی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در سالن ورزشی شهید آبدرم سقز با حضور ورزشکارانی از شهرهای تبریز، باسمنج، بیجار، قروه، بناب، میاندوآب، بوکان، مراغه، هرسین، سنندج و سقز برگزار شد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز در آئین آغازین این همایش، گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران زمین دارد و این امر با روحیات ایرانیان گره خورده است.
فرزاد خاکی افزود: فرهنگ باستانی از دیرباز پیام آور گذشت و ایثار بوده و اخلاق پهلوانی از هزاران سال پیش در جامعه رواج داشته و بر دارا بودن جمیع صفات و خصال نیکو در یک پهلوان تاکید مستمر داشته است.
به گفته وی ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، باعث رعایت عدالت و فروتنی در جامعه خواهد شد.
در این همایش پیشکسوتان و ورزشکاران همراه با آهنگ و ضرب مرشدها، بعد از رژه به انجام حرکات ورزشی از جمله نرمش، میل گرفتن، سنگ گرفتن، چرخ زدن و کباده پرداختند.
در پایان این همایش از سرپرست تیم های مهمان و حاضر در همایش با حضور مسئولان تقدیر شد.
شهرستان سقز دارای 14 هزار ورزشکار سازماندهی شده است که 200 نفر از آنها در زمینه ورزش باستانی و وزورخانه ای در سالن آزادگان این شهر فعالیت می کنند.

**پایان مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان سروآباد
مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان سروآباد با قهرمانی تیم فوتسال شهید یونسی روستای نسل به پایان رسید.
این مسابقات با حضور 16 تیم به صورت دوره ای در ایام ماه مبارک رمضان در سالن شهید نمکی سروآباد برگزار شد و بازی های نیمه نهایی، فینال و رده بندی به دلیل عید سعید فطر و اعتراض برخی از تیم های حذف شده به تعویق افتاد.
بازی های نیمه نهایی شامگاه چهارشنبه با حضور چهار تیم شهید یونسی روستای نسل، انجمن پرژین روستای دزلی، تیم روستای بوریدر و تیم روستای کرآباد برگزار شد که تیم های شهید یونسی نسل و انجمن پرژین روستای دزلی با غلبه بر حریفان خود به دیدار نهایی راه پیدا کردند.
در بازی فینال این مسابقات که شامگاه پنجشنبه و با حضور فرماندار و برخی از مسئولین شهرستانی برگزار شد، 2 تیم شهید یونسی روستای نسل و انجمن پرژین روستای دزلی به مصاف هم رفتند که در پایان وقت های معمول با نتیجه چهار بر چهار رضایت دادند.
در ضربات پنالتی این تیم شهید یونسی روستای نسل بود که با نتیجه پنج بر چهار توانست تیم انجمن پرژین روستای دزلی را شکست داده و عنوان اول این مسابقات را از آن خود کند.
در بازی رده بندی نیز تیم روستای بوریدر با نتیجه 6 بر پنج تیم روستای کرآباد را شکست داده و عنوان سوم این مسابقات را از آن خود کرد.
در پایان این مسابقات کاپ قهرمانی و جوایز توسط فرماندار سروآباد به تیم های اول تا سوم اهدا و از لایق عبداللهی ورزشکار سروآبادی که در مسابقات کونگ فو جهانی در قالب تیم ملی ایران مدال طلا را از آن خود کرده بود، تقدیر و تجلیل شد.
7354/7249 /6108
**خبرنگاران: ابراهیم محمدحسینی و فرزاد آداک
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.