به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، ارسلان محمدی اظهار کرد: در پی روند رو به افزایش مصرف برق در شهرستان بانه و افزایش بار مصرفی، ظرفیت فیدرهای شهری پاسخگوی وضعیت جدید نبود و از این رو احداث یک فیدر جدید در دستور کار قرار گرفته و وارد مرحله اجرایی شد.
وی افزود: طول شبکه مورد نیاز برای احداث فیدر جدید سه هزار و 585 متر است که 2 هزار و 15 متر از آن با اعتبار سه میلیارد و 550 میلیون ریال به صورت کابل خودنگهدار تاکنون احداث شده است.
مدیرتوزیع برق بانه با بیان اینکه کار احداث این پروژه از اردیبهشت ماه سال جاری با تیرگذاری آغاز و کابل کشی آن نیز از ابتدای تیرماه انجام شد، ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از این پروژه زمینه تامین برق پایدار در شهرستان بانه با توجه به توریستی و مهمان پذیر بودن آن فراهم شود.
به گفته وی کار احداث هزار و 570 متر باقیمانده نیز در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک با اعتبار بیش از یک میلیارد ریال به صورت شبکه هوایی احداث خواهد شد.
وی افزود: با توجه به روند افزایشی ساخت و ساز در شهرستان بانه، مصرف برق این شهرستان با افزایش 7 درصدی در سه ماه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه شده و این روند مصرف در شهرستان غیرمنطقی است.
محمدی اظهار کرد: انتظار می رود، شهروندان و مشترکان نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داده و مصارف بیهوده خود به ویژه در ساعات اوج مصرف را کاهش دهند.
فیدر مجموعه ای از وسایل قطع و وصل با ولتاژ اسمی معین که برای دریافت برق از بالادست سیستم برق رسانی و تحویل آن به پایین دست سیستم تعبیه می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.