به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پناهی روز چهارشنبه درحاشیه جلسه ستاد بحران هواشناسی استان در سنندج در جمع خبرنگاران افزود: هر 2 یا سه سال در استان شاهد بارندگی تابستانه و وقوع سیل و وارد شدن خساراتی به ویژه در بخش کشاورزی هستیم.
وی اظهار کرد: از آنجا که فصل برداشت محصولات زراعی از جمله گندم در استان آغاز شده است کشاورزان مناطق شرقی که گندم های خود را در فضای باز دپو کرده اند نسبت به انتقال آن به انبارها و فضاهای بسته اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی از عصر روز پنجشنبه در نواحی شمالی و شرقی استان تا 15 میلی متر امکان بارش باران وجود دارد.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان پیش‌بینی می‌شود از عصر روز پنجشنبه در بخش شرقی استان شامل شهرهای قروه، بیجار،حسن آباد یاسوکند، بابارشانی، دیواندره، هزارکانیان و زرینه شاهد وقوع بارندگی باشیم.
وی با بیان اینکه همچنین احتمال وقوع بارندگی در حد پراکنده در سنندج نیز وجود دارد افزود: با توجه به اینکه شدت بارندگی های تابستانه زیاد بوده و امکان و فرصت جذب آن وجود ندارد لذا منجر به وقع سیل خواهد شد.
پناهی در ادامه اظهار کرد: در اطلاعیه و اخطاریه منتشر شده دیروز توسط سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در برخی از استان های کشور نامی از کردستان ذکر نشده است و یکی از دلایل این امر به تحلیل‌های متفاوت کارشناسان از نقشه های هواشناسی بر می گردد.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.