اسماعیل احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مشارکت تنها مربوط به بخش مکتوب جشنواره است و آمار مربوط به بخش الکترونیکی در آینده اعلام می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد خانواده های شرکت کننده در این جشنواره مربوط به روستای خانم آباد شهرستان کامیاران بوده است، گفت: برگزیدگان این جشنواره پس از داوری نهایی در دبیرخانه جشنواره در نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور معرفی شده و سپش در آئین اختتامیه کشوری و استانی تقدیر می شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان ادامه داد: این جشنواره امسال در سه مقطع سنی چهار تا 11 سال، پنج تا 17 سال و 18 سال به بالا با معرفی 6 کتاب برگزار می شود.
وی با اشاره به کتاب های معرفی شده برای مقاطع سنی مختلف در این جشنواره گفت: قصه ای از امام رضا (ع) برای بچه‌ها در بخش کودکان( چهار تا 11 سال)، ماه غریب من برای مقطع سنی نوجوان (12 تا 17 سال) و کتاب های مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا(ع) و زندگی و بانوی ملکوت و چلچراغ برای مقطع جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) معرفی شده است.
احمدی اظهار کرد: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی رضوی، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت، برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌هایی با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.
به گفته وی در راستای مشارکت بهتر و بیشتر روشندلان، نسخه بریل و گویای چهار عنوان از کتاب‌ها نیز در اختیار این قشر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: داوری نهایی جشنواره با توجه به 2 شیوه مکتوب و آنلاین در 2حوزه جداگانه انجام و سهمیه هر یک از استان‌ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان جداگانه در مرکز محاسبه می‌شود.
جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان برگزار می شود.
هفتمین دوره این جشنواره 12 مرداد ماه جاری و همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.