محمد رسول شیخی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همزمان با فصل تابستان فعالیت های اوقات فراغت خانواده های تحت حمایت این نهاد شروع شده است، افزود: در راستای اجرای این برنامه ها زمینه بهره مندی 6 هزار نفر از مددجویان در کانون های دائم و 2 هزار و 500 نفر نیز در کانون های موقت و تابستانه فراهم شده است.
وی با اشاره به برنامه های اردویی، زیارتی و تفریحی ویژه مددجویان این نهاد اظهار کرد: در قالب این اردوها یک هزار نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات و 600 نفر نیز به استان های همجوار اعزام شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: همچنین استان کردستان در تابستان سال جاری میزبان یک هزار و 200 نفر از مخاطبین امداد در استان های همجوار در اردوگاه علی ابن ابی طالب (ع) سنندج خواهد بود.
وی همچنین به برنامه های طرح نظام جامع خانواده برای 12 هزار نفر از مخاطبان این نهاد اشاره کرد و گفت: این برنامه ها برای گروه های سنی مختلف شامل کودکان، دانش آموزان و نوجوانان، دانشجویان، مادران و دختران و سالمندان اجرا می شود.
شیخی زاده افزود: اجرای این دوره ها با موضوعات مختلف قرآنی و احکام دینی، مهارت های هنری و فنی، مشاوره و راهنمایی، سیاسی اجتماعی، اخلاق، حقوقی، مهارت های زندگی، ورزشی، بهداشتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره های قبل از ازدواج، آیین همسرداری، سبک زندگی اسلامی و سایر نیازمندی های مددجویان است.
وی همچنین به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی( یادواره شهدای مقاومت) در بخش های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، ترجمه و مفاهیم، به تفکیک خواهران و برادران در گروه های سنی زیر 12 سال و 12 تا 18 سال اشاره کرد و گفت: در این مسابقات 120 نفر از برندگان مرحله شهرستانی به رقابت پرداختند که 18 نفر برگزیده و جواز شرکت در مسابقات کشوری را کسب کردند.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.