به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در نشست انعقاد این تفاهم نامه به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: صنعت برق به عنوان یک صنعت تخصصی و دانش بنیان نیازمند به روز شدن و استفاده مستمر از تکنولو‍ژی های روز برای پیشبرد بهتر اهداف خود در زمینه تأمین برق مستمر و باکیفیت به مشترکین است.
محمد مصطفی نجفیان افزود: بر این اساس شرکت توزیع نیروی برق، همواره استفاده از ظرفیت دانشگاه را برای خود مغتنم می شمارد و بدون شک تعامل با دانشگاه فرصتی مناسب برای این صنعت برای به روز شدن است.
وی اظهار کرد: شرکت های توزیع، پیشانی خدمت رسانی وزارت نیرو به شهروندان در زمینه تأمین برق هستند از این رو استفاده از ظرفیت دانشگاهی برای سهولت یافتن و کیفیت بیشتر فرایندها در راستای خدمت رسانی بهتر به مشترکان ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: هوشمند سازی شبکه یکی از نیازهای اصلی صنعت برق به ویژه در بحث توزیع به شمار می رود که از سوی توانیر نیز در چند سال اخیر مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت مناسب دانشگاه کردستان در این زمینه آماده حمایت از پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی اساتید و دانشجویان مقاطح تحصیلی بالا با این عنوان و سایر موضوعات مورد نیاز شرکت توزیع هستیم.
نجفیان با اشاره به روند رو به رشد استفاده از ظرفیت انرژی های تجدید پذیر در کشور، بحث نحوه ورود نیروگاه ها با منابع انرژی های تجدید پذیر به ویژه انرژی خورشیدی به شبکه را از دیگر مقولات مورد توجه شرکت های توزیع برشمرد که نیازمند اجرای پروژه های تحقیقاتی با همکاری دانشگاه است.
وی افزود: دانشگاه کردستان به واسطه حضور اساتید برجسته و دانشجویان مقاطع تحصیلی بالا از ظرفیت علمی مناسبی در زمینه برق برخوردار است و در صورت فراهم شدن شرایط اسکان و پذیرایی مهمانان، می توان با اتکا به این پتانسیل به برگزاری کنفرانس توزیع برق در آینده نزدیک در استان اقدام کرد.
رئیس دانشگاه کردستان در ادامه با تأکید بر لزوم تعامل صنعت برق و دانشگاه گفت: آئین نامه های ارتقاء مرتبه علمی اصلاح شده و این موضوع ملزم به کاربردی و صنعت محور شدن تحقیقات دانشگاهی شده است و می تواند مشوقی برای اساتید و هیات علمی دانشگاه برای تعامل و ورود به بخش صنعت برق باشد.
فردین اخلاقیان افزود: دانشگاه کردستان آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن ظرفیت علمی و نیز بسترهای زیرساختی و آزمایشگاهی برای انجام تحقیقات شرکت برق در موضوعات مختلف مورد نیاز را دارد.
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز با بیان اینکه صنعت برق ایران به لحاظ خودکفایی در دانش و تجهیزات در خاورمیانه جایگاه ممتازی دارد، گفت: برای حفظ این جایگاه تعامل صنعت برق با دانشگاه غیر قابل اجتناب است.
هیوا لهونیان با اشاره به روند طولانی فرایند اداری تصویب پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه و شرکت توزیع بر لزوم تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق در این زمینه تأکید کرد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.