رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بر اساس ماده (87) قانون نظام صنفی و آیین نامه اجرایی آن، فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی، مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه است.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: کسب و کار مجازی واحد صنفی است که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی برای ارائه محصول(کالا و خدمات) به طور مستقیم و یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزیی به عمده فروشان، خرده فروشان و مصرف کنندگان از طریق ابزارهای ارتباط از راه دور از قبیل وب سایت و نرم افزارهای تجاری (اپلیکیشن) دایر شده باشد.

عزیز محمدزاده گفت: کسب و کارهای مشمول قانون نظام صنفی که قصد فروش کالا و خدمات در فضای مجازی را دارند پس از راه اندازی کسب و کار مجازی بر اساس دستور العمل نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی و چک لیست الزامات فنی نسبت به دریافت پروانه کسب و کار تجاری و نماد اعتماد الکترونیکی اقدام می کند.

وی خاطر نشان ساخت: متقاضیان صدور پروانه کسب می بایست پس از راه اندازی کسب و کار مجازی مطابق چک لیست های www.enamad.ir مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و ثبت تقاضا توسط متقاضی در سامانه مذکور و بارگذاری مدارک مندرج در آیین نامه آن در سامانه ایرانیان اصناف جهت صدور پروانه کسب اقدام نمایند .

رئیس اداره اصناف و تشکلهای سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: عرصه فعالیت از طریق فضای مجازی این امکان را فراهم می سازد تا صاحب کسب و کار بتواند بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی نسبت به ارائه کالا و خدمات به مشتریان اقدام نماید.

محمدزاده عنوان کرد: در این راستا به منظور نظارت بر عملکرد کسب و کارهای مجازی از حیث رعایت قانون و مقررات نظام صنفی برابر ماده (15)آیین نامه مذکور حسب مورد کمیته ای مرکب از نمایندگان مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،نیروی انتظامی،اتاق اصناف ایران در حدود صلاحیت و وظایف خود،تشکیل و نظارت لازم را انجام می نمایند.

وی اعلام نمود بر اساس ماده قانونی فوق الذکر،متقاضیان اینگونه کسب وکار به منظور آگاهی بیشتر به آدرس سایت  www.enamad.ir مراجعه و جهت سایر مراحل صدور پروانه کسب به اتاق اصناف شهرستان محل اقامت مراجعه نمایند .

رئیس‌اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: در آینده‌ای نزدیک اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تشکیل خواهد شد که یکی از وظایف اتحادیه مذکور صدور پروانه کسب صنفی در رسته های کسب و کار مجازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.