به گزارش ایرنا، احمد شریفی زاده روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان در سنندج فعالیت های پارک علم و فناوری و مراکز رشد را در زمینه های درمانی و پژوهشی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با بهره گیری از ظرفیت های علمی جوانان دانشگاهی می توان جهاد دانشگاهی را در ابعاد مختلف ارتقاء داد.
وی جوانان مومن، توانمند و با استعداد را مهم ترین سرمایه انسانی استان کردستان برشمرد و اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی، پژوهشی، علمی و آموزشی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.
وی گفت: هم اکنون جهاد دانشگاهی در راستای رفع نیازهای کشور و در زمینه علم و فناوری، سلول های بنیادین، پارک علم و فناوری و مراکز رشد اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی را یکی از اولویت های مهم جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این نهاد اولین سازمانی بوده که سال 77 سازمان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را افتتاح کرده است.
شریف زاده اظهار کرد: هم اکنون چندین موسسه آموزش عالی، 2 دانشگاه مراکز علمی- پژوهشی،22 مرکز رشد، سه پارک علم و فناوری در جهاد دانشگاهی کشور فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان ستون های نظام جمهوری اسلامی و درخت تناور انقلاب نام برده است گفت: جوانان مومن و انقلابی مدیریت و اداره جهاد دانشگاهی را بعهده دارند.
وی شکل گیری جهاد دانشگاهی پس از انقلاب را حاصل تلاش نیروهای انقلابی و مومن دانشگاه دانست و گفت:
هم اکنون در سایه تلاش های ارزنده جوانان جهاد دانشگاهی شاهد موفقیت های خوبی در استان های کشور هستیم.
وی رشد و توسعه جهاد دانشگاهی را نیازمند حمایت همه جانبه ادارات استان از این نهاد دانست و افزود: در راستای محرومیت زدایی استان باید از فرصت ها و بسترهای موجود بهره گرفت.
وی راه اندازی اولین خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاد دانشگاهی استان را یکی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی برشمرد و گفت: توجه به حوزه های فرهنگی و پژوهشی استان به صورت جدی در جهاد دانشگاهی استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان ضمن تجلیل و تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر حمید رضا مجردی گفت: امید است مهندس چیا سهراب نژاد رئیس جدید جهاد دانشگاهی استان بتواند در انجام وظایف خود خدمات ارزنده و قابل قبولی در استان ارائه کند و در راستای پیشبرد اهداف این نهاد گام بردارد.
جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که از سال 1359 تاکنون به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی جهاد تاسیس شده است اما این نهاد سال 85 در کردستان تاسیس و راه اندازی شد.
حمید رضا مجردی حدود هشت سال رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان را عهده داربود.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.