رئیس دفتر ایکاردا در ایران سطح کشت طرح امنیت غذایی کشور را امسال در چهار استان، پنج هزار هکتار ذکر کرد و گفت: امید آن می‌رود در سال آینده این میزان به 50 هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید یعقوب صادقیان در دیدار با رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی کردستان با مسئولان ایکاردا و سیمیت در سنندج افزود: پروژه ایکاردا به عنوان پایلوت در 4 استان غربی کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، لرستان و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن افزایش عملکرد در سه محصول گندم، جو و نخود بوده و امید می رود تا پایان سال 2020 این محصولات را به 25 درصد افزایش عملکرد برسانیم.

وی اظهار داشت: این پروژه در 905 هزار هکتار از اراضی زراعی 4 استان مذکور در حال اجراست و افزایش تولید مدنظر قرار می گیرد.

صادقیان خاطرنشان کرد: آنچه مهم است افزایش تولید از طریق تکنولوژی، رقم و ماشین آلات نوین در جهت بهبود تولید محصولات زراعی در مناطق مورد هدف است.

وی نتیجه بر بودن این طرح را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: چنانچه این طرح بازده مطلوبی داشته باشد امکان تعمیم آن به سایر نقاط وجود دارد لذا در این میان اتخاذ برنامه‌ای هدفمند ما را در دستیابی به هدف یاری می دهد.

صادقیان عنوان کرد: در این میان وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود عملکرد این پروژه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی به کشاورزان در سه ورک شاپ و اعزام دو گروه به خارج از کشور برای گذران دوره کشاورزی حفاظتی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.