آرمان وطن دوست روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه ماه نخست سال گذشته تعداد 46 هزار و 939 نفر در گردشگر وارد استان کردستان شدند و در اقامتگاه ها اسکان یافتند.
وی اظهار کرد: حضور گردشگران در استان کردستان در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6.1 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: شهرستان های بانه، مریوان سنندج و سقز به ترتیب بیشترین گردشگران استان را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی مریوان با داشتن جاذبه های گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، وجود دریاچه زریبار و روستاهای هدف گردشگری، روستاهای منطقه اورامان کردستان، مورد توجه بوده است.
پالنگان، بناهای تاریخی سنندج، قلعه زیویه و مجتمع های تجاری و تفریحی در بانه از دیگر مقاصد گردشگری استان کردستان است و سالانه هزاران مسافر و گردشگر از این مناطق دیدن می کنند.
شهرستان بانه فرهنگ و تاریخی 6 هزار ساله دارد و تاکنون 220 اثر تاریخی و فرهنگی در آن شناسایی شده است.
مناطق باستانی و کوهستانی اورامان از جمله زیستگاه های روستایی کردستان است که به دلیل داشتن روستاهایی با معماری پلکانی در طبیعتی زیبا و فرهنگی خاص آن را به منطقه هزار ماسوله مشهور کرده و در این منطقه 43 روستای مورد هدف گردشگری شناسایی شده است.
تاکنون 35 منطقه گردشگری در استان کردستان شناسایی شده است.
کردستان دارای 10 شهرستان است و شهرستان سنندج به عنوان مرکز این استان و صدها مکان تاریخی و طبیعی جایگاه ویژه ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است.
شهرستان مرزی مریوان و بانه به ترتیب در 130 و 240 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.