به گزارش ایرنا شهرام ملکی روز یکشنبه در آیین بازدید طرح های بهسازی راه روستایی سروآباد افزود: با اجرای این طرح های بهسازی و آسفالت، راه های روستایی سروآباد در مسیر توسعه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: این طرح ها در راه های روستاهای نسنار، چشمیدر، آریان، هرسین، بیساران، بهرام‌آباد، بندول، گلاته، ذکریان، اورامان، نوین، تخان، انجمنه، سپیدار، هزارخانی، رووار، ژریژه و ماضی ‌بن اجرا می شود.
به گفته وی، با اجرای این طرح ها بیش از پنج هزار و 700 خانواده در قالب 22 هزار نفر جمعیت از راه مناسب بهره مند می شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: این طرح ها به طول 95 کیلومتر است که تا کنون برای اجرای آن 104 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته ملکی رفع محرومیت در برخورداری از راه بهسازی شده و رسیدن به میانگین کشوری از جمله اولویت های اداره کل راه وشهرسازی کردستان است که در همین راستا و در یک سال گذشته کارهای خوبی با حمایت مسئولان انجام شده است.
امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای راهسازی استان کردستان، مناقصه برگزار شده است که این میزان در بخش های مختلف بزرگراهی، بین شهری و روستایی است.
طی همین مدت بیش از 430 کیلومتر راه روستایی به مناقصه رفته و هم اکنون در سطح استان بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در حال احداث است که با اتمام این طرح ها برخورداری استان از راه روستایی آسفالته از 44 درصد به بیش از 62 درصد ارتقا می یابد.
دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه گذاری کرده است.
با استفاده از این میزان اعتبار حدود 745 کیلومتر راه شامل 90 کیلومتر بزرگراه، 130 کیلومتر راه اصلی و 525 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.