هژیر یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور تاریخ مصرف گذشته طی بازدید بازرسان بهداشتی از یکی از کارخانه جات تولیدخوراک دام و طیور کشف و ضبط و از چرخه تولید خارج شد.
وی ادامه داد: این مواد اولیه زیر نظر کارشناسان ارگان های ذی صلاح به مصرف صنعتی رسید.
وی اضافه کرد: نگهداری، توزیع و بهره برداری واحدهای تولید کننده خوراک دام در تمامی مراحل تولید و توزیع تحت نظر اداره کل دامپزشکی با رعایت تمامی دستورالعمل ها و ضوابط فنی قرار دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت تامین بهداشت فرآورده های خام دامی و در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی، بازرسان این شبکه بازدیدهای مکرری از مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده های دامی انجام می دهند و با هر گونه تخلف به صورت جدی برخورد می کنند.
وی از شهروندان خواست در راستانی توجه به سلامت خود مواد پروتئینی و لبنی مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر خریدارای کنند و هر گونه تخلف در مراکز تولید و عرضه فرآورده های دامی را با سامانه پیغام گیر گویای 1512 اداره کل دامپزشکی استان کردستان یا با شماره تلفن 35122398 این شبکه اطلاع رسانی کنند.
در حال حاضر در کردستان 729 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت حدود 14.5میلیون قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ، دارای پروانه بهره برداری است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.