به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل احمدی روز شنبه در جلسه توجیهی رف خوانی کتابخانه های عمومی استان در سنندج افزود: رف خوانی در واقع سروسامان دادن به منابع موجود در کتابخانه به منظور خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان است.
وی اظهار کرد: رف خوانی در واقع سیاهه برداری و انبارگردانی در کتابخانه ها است که بر اساس آن کتاب های فرسوده و بدون مخاطب از قفسه ها خارج و موجودی کتابخانه ها مشخص می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان اینکه آگاهی از وضعیت منابع موجود در کتابخانه می تواند کتابداران را در انجام وظایف به نحو احسن یاری کند، گفت: امروزه کتاب به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه فرهنگی در جوامع شناخته می شود که تاثیرات شگرفی در روند توسعه کشورها ایفا می کند.
وی افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از متولیان مهم حوزه کتاب در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند و این امر در گرو انجام وظایف و اجرای برنامه های اثرگذار به بهترین نحو ممکن است.
احمدی با اشاره به نقش مهم منابع کتابخانه در جذب مخاطبان به این نهاد فرهنگی، عنوان کرد: کتاب های موجود در کتابخانه ها باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد تا بتوانند سبب جلب توجه و همچنین حضور علاقمندان به مطالعه در این مکان فرهنگی شوند.
استان کردستان دارای 50 کتابخانه عمومی نهادی فعال با 30 هزار عضو فعال است و بیش از 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه ها در دسترس علاقمندان و اعضاء قرار دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.